Hakuna Matata

2006-12-21
20:29:57

Jullov! /L
Jullov! /LIdag var det min sista dag, nu är det JULLOV! Johoooo!!!
Kändes skönt när man kom hem och visste att nu var det relaxing som gällde! :D
Jag har varit rätt så slö idag, orkade inte göra så mycket efter skolan. Lagade faktiskt min egen mat idag, det är en stor bedrift för min del.
I morgon får vi pengar, och jag har världens schema!
Klockan 7.00 ska jag och Jason stå utanför ICA Maxi och handla allt vi hinner innan han börjar jobbet 7.30! Vi måste handla lite så han kan laga julskinka och lite sånt när han slutar jobbet, sedan kommer vi förmodligen behöva åka på kvällen innan det stänger vid 22. Allt för att slippa alla jobbigt pensionärer och familjer med barnvagnar!
Efter det ska jag hämta upp Jocke och vi ska handla julklapp till mamma (åt Jocke), och jag ska kolla om jag hittar något till Jason så han får något i sin strumpa. Han ville öppna en julklapp i förväg bara för att jag hade fått mobilen, så nu måste jag köpa något mer så han får öppna lite mer.... ja, det låter ju helt sjukt egentligen men vad gör man inte för dem man älskar ;D
Resten av dagen kommer gå åt att göra massa saker som kommer dyka upp, om inte annat städning.

Sandra är hemma, det märks, då stannar hela bloggen upp och inläggen blir få. Jag har inte ens fått se henne ännu, denna upptagna människa! (som spenderar otroligt mycket tid på Bergvik när hon är här!)

Jag är fortfarande förkyld, men kände mig lite bättre idag. Måste bara komma ihåg att köpa hostmedicin imorgon! Nu har dock den jäkla visdomstanden börjat värka! ÅH, orka ha så på julafton! Hoppas de går över innan dess.....
 
Nu ska jag göra något, här orkar jag inte sitta!
Puss och kram
Linda

PS. Idag såg jag en grotesk sak, en kille på 12-13 år klev på bussen. Han var jäääääääättestor och hade för småkläder! Hans jeans hängde så långt ner att man såg rövskåran och hans mage hängde nedanför tröjan. Jag är stor själv, men snälla, täck för, jag hade tyckt det var lika äckligt om de var en smal. Jag tyckte samtidigt så synd om honom för hela bussen kollade äcklade på honom när han tryckte i sin cheeseburgaren och åt med öppen mun.... han verkade själv inte bry sig. DS.

Kommentar:
#1: Manny

Jag har faktiskt inte varit på Bergvik mer än en enda gång sedan jag kom hem! Så det så....

2006-12-23 @ 12:21:15
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: