Hakuna Matata

2006-12-10
22:28:42

En dag kvar.../S

Nu är det endast en dag kvar tills dagen med stort R....ed Hot Chili Peppers!
Helgen har inte alls varit som jag velat och planerat den. Hade tänkt tokplugga hela helgen, valde till och med att inte följa med några kompisar ut på en liten get-together innan julfirandet på grund av att jag skulle plugga så mycket. Gårdagen fick jag ingenting gjort förutom att skriva en rubrik! Efter att inte lyckats göra något vettigt i pluggväg när klockan var 15 valde jag att lägga ner pluggandet för dagen och istället lägga krut på pluggandet idag.

Idag vaknade jag flera gånger på morgonen men valde att inte gå upp förrän klockan 9.30. För en gångs skull kände jag mig faktiskt pigg när jag gick upp. Jag fick en del pluggat fram till klockan var 12 då Tobias ringde. Efter det blev det inte så mycket gjort, jag käkade lunch och hamnade framför TV:n. När klockan närmade sig 16 tog jag på mig joggingskorna och sprang en bit. Gick halvbra, men det var ändå skönt och komma ut och känna att man i alla fall tränat sig svettig. Väl hemma igen hamnade jag i köket en liten stund pratandes med Erica, och därefter en skön dusch och lite middag. Efter det var jag pigg igen och fortsatte pluggandet. Det gick faktiskt riktigt bra. Jag är dock inte riktigt färdig med uppgiften, har en sida kvar att skriva, något jag planerar att hinna med imorgon kväll. Efter det har jag faktiskt suttit och läst kurslitteratur i ca 3 timmar. Så även om jag inte pluggat så mycket som jag velat i helgen så har jag fått en del gjort.  Det värsta är att jag ändå inte hann med allt som ska göras till imorgon, har bara hunnit snegla på det. Jag fattar inte hur de tänkt att vi ska hinna göra alla kursuppgifter och läsa all litteratur på 40h/vecka??! Trots att jag nu ägnat en helgdag åt pluggande så har jag inte hunnit med allt...

Nu har jag i alla fall köpt mina bussbiljetter till Stockholm, så nu är allt helt klart inför en kväll med RHCP. Har kollat upp det hela nu och förbandet börjar tydligen 19.30 och sen klockan 20.45 - 22.45 kommer de äntligen och spelar....
Visste ni att de faktiskt blivit nominerade i sex kategorier inför Grammy Award som är i februari 2007. De räknas faktiskt som ett av världens genom tiderna mest framgångsrika band... Det du pappa! Och dem ska JAG se.... har som plan att komma därifrån med en T-shirt som minne...
Kanske något sånt här skulle passa?  Den nedersta känns kanske lite vääääl fanatisk, helst vill jag att det ska vara märket och bara stå RHCP eller namnet utskrivet... men men, får väl se om det finns något.

 

See you soon Linda!


Kommentar:
#1: Sofia

Que?! Nix pix. Hela 6 dagar kvar!!! Ja, hela sex dagar kvar tills jag kommer hem.... Ibland alltsa, undrar jag hur du ska kunna hjalpa barnen att rakna...; )

( For det ar val mig du langtar mest efter ...Haha..Tror inte jag vill hora svaret ; ) Ha en underbar kvall!!!)

Kram Sofia

2006-12-11 @ 13:43:29
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: