Hakuna Matata

2006-04-03
09:07:56

I'm back in town. //S
Ja, då var man tillbaka i Linköping efter ett ungefär veckolångt besök hemma i Karlstad. Det var skönt att komma hem och få vara där så länge, men veckan gick superfort, och i slutändan kändes det inte som att man varit hemma längre än vanligt! Men jag och Linda kom ju i alla fall iväg på en liten roadtripp =D

Igår var det alltså dags att åka tillbaka till Linköping, och eftersom Swebus ändrat sina busstider nu innebar det att jag var tvungen att åka via Jönköping, en resa som tar ca 6 timmar! Väl framme i Jönköping, efter 4 timmar på bussen, var det dags att byta till bussen mot Stockholm som går via Linköping. När jag kliver på bussen så säger chauffören åt mig att jag måste prata med någon för han har fått order om att inte ta på några andra än Stockholmare!!

Då blev jag lite grinig eftersom jag faktiskt hade bokat biljett, och tyckte att jag kunde väl få slippa sånt där krångel. När jag väl hittar någon att fråga så pratar hon i telefon, och jag hör på samtalet att det inte är något viktigt. När jag avbryter henne för att fråga var jag ska ta vägen ignorerar hon mig!! Inte nog med det, hon svarar på alla andras frågor när de går och frågar henne, men när jag återigen frågar henne var jag ska ta vägen så ignorerar hon mig IGEN!
När hon väl lagt på luren och jag frågar henne så säger hon att alla Linköpingsbor får vänta, vi är inte de som prioriteras och får gå på först, så vi får se var vi får plats!! Då blev jag ganska förbannad eftersom det fanns TRE bussar som alla skulle till Stockholm, men de ville väl ha direktbussar... så där stod vi.... 15 LInköpingsbor.... som efter mycket om och men till slut ändå fick kliva på den Stockholmsbuss som jag redan gjort ett försök att kliva på. Självklart var bussen full så det var bara att ta första bästa lediga plats, vilket var bredvid en spinkig typ, som stank fylla!!
Fräscht... Inte nog med det, framför mig satt det en könlös typ som satt och spelade trummor (i luftern) i takt till sin musik så hela jäkla sätet gungade... Det var de längsta två timmarna i hela mitt liv tror jag!!

Väl framme i stan så hade jag självklart precis missat min stadsbuss, så det blev en halvtimmes lång väntan i väntsalen. Kan också tala om att min ryggsäck var grymt tung, den var helt full och det går i 40 liter i den så det var TUNGT, förutom kläder hade jag kursböcker, skurmedel som jag passat på att köpa billigt, och som sagt en massa kläder.
Till slut kom jag i alla fall hem... äntligen!! Tyvärr hade jag ju inte skrivit klart min tenta som ska lämnas in idag, så det var bara att sätta sig med den, sedan fick jag reda på att jag ska städa lägenheten den här veckan, och att det till helgen kanske kommer en tjej ifrån Gävle och hälsar på som är intresserad av det lediga rummet.  Så jag känner på mig att den här veckan kommer bli ganska jobbig eftersom jag börjar en ny kurs idag också som jag VET det är grymt mycket plugg på!

Inte nog med det, så berättade Tobias att han självklart fått vakten på hans båt nere i karlskrona, så han ska stå vakt under hela påsk, så jag kommer inte få träffa honom till min födelsedag =( Men men det är ju inget han kan göra åt saken, man får väl se det lite positivt, det borde ju innebära att han slipper vakten över midsommar!

Nu ska jag iväg på min kursintroduktion nere i stan =( Drygt långt!!

Puss på er...!

Ps. Förresten Linda, kommit fram till ngt beslut angående din mammas födelsedagspresent? Ds.

Kommentarer:
#1: Anonym

Vaddå??? Present!!! De e ju långt kvar... vad hittar ni på nu??
kram mina döttrar

2006-04-03 @ 09:47:57
#2: Sandra

Nej jag tänkte på de presenten som du visade Linda och mig, om hon räknat ut om hon kommer ha råd med den eller ej...! Inget annat på gång.. I promise! Tack igen för mitt våffeljärn, det kommer användas flitigt :D

2006-04-03 @ 12:21:15
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: