Hakuna Matata

2006-04-24
20:02:57

Härliga måndag! //S


Ja då var det måndag igen! Gick och lade mig igår 22.30 efter att ha kastat i mig en sömntablett för att vara helt säker på att somna.
Vaknade klockan 06.15 av telefonalarmet, och sekunden efter att jag stängt av det, hörde jag regnet utanför smattra hårt mot asfalten. Yes.... Underbart....Fantastiskt!!
Rummet var iskallt eftersom jag sovit med öppet fönster då vädret var toppen igår.

Klockan 06.55 satte jag mig på min lila racer och trampade iväg till Skäggetorp i regnet, som ligger cirka 5 kilometer härifrån. Väl framme var jag härligt fuktig!
Väl inne i världens minsta lärarrum fick vi träffa mentorerna som i alla fall verkade vara bra.

Klassen jag ska vara i verkade också bra, men en del elever var svåra att få kontakt med. På onsdag ska jag tillsammans med den andra lärarkandidaten hålla i vår första lektion - idrott!!

Tror det kommer bli en rolig men tröttsam vecka, är ju inte van vid att gå upp så tidigt, cykla så långt, och gå i skolan så länge.
Men belöningen kommer väl till helgen när jag äntligen får träffa Tobias!!!!!!!

Det otroliga

med

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: