Hakuna Matata

2006-04-06
14:38:32

Får gratulera!! //S
Till och börja med vill jag bara säga grattis till mästerkocken Jason! Ni kommer ju blir rika nu nästan om man jämför med hur ni haft det förut!

Själv har jag precis svarat på ett mail från en som var intresserad av rummet.... jag är sååååå lycklig!! Hon verkade nämligen vara en trevlig människa, så där lagon social.... och guess what.... hon skulle läsa till lärare! Göteborgare var hon också... och de är väl alltid trevliga eller?? Men men, vi får väl se om det slutar med att hon flyttar in eller ej!

Igår var jag på en HEMSK föreläsning... eller föreläsning var väl ganska okej men det var en hemsk föreläsningssal. Då lärarstudenterna har alla sina föreläsningar på PA-kursen gemensamt, så har inte universitetet någon egen föreläsningssal som är stor nog åt oss 400 lärarstudenter, så istället får man sätta sitt feta arsle och trampa ner till stan. Igår hade vi vår föreläsning på Katedralskolan... måste vara en av de finaste skolor jag sett... så maffig, samma sak gällde aulan, såg nästan ut som en gammal kyrka. Men hur fin den än var så var det alltför hemska stolar för att kunna njuta av det vackra... HEMSKT var det! Inte nog med det så hade föreläsaren hela tiden en massa torra skämt, som han skrattade åt innan han hunnit berätta klart dem, så irriterande!
Jag har återförenats med min kära studiegrupp också... eller ja... det vill säga att en av orginalmedlemmarna har återkommit... vi tre andra har ju läst samma kurser och varit samma grupp under hela året... idag pratade vi om att vi tycker om varandra, men inte oss själva eller andra... eller något sånt.... ja ja, kul har vi i alla fall!

Jag kommer vara en lite busig flicka på torsdag och skolka från mitt seminarie för att åka till Karlstad istället, tror jag kommer vara framme vid 16.00 och då ska jag förhoppningsvis hem och få mina ögonbryn färgade, men jag tycker du kan komma över i så fall Linda för det tar ju bara ca 15 min, den andra tiden är väntan på sin tur.

Just nu håller jag på att laga mat... köper alla rester ifrån Konsum.. Ha ha ha, nädå riktigt så illa är det väl inte, köpte lite strimmlat fläskkött som går ut imorgon och ska ha i lite creme fraiche med chili och paprika smak... Mums!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: