Hakuna Matata

2012-09-23
20:13:13

Energipåfyllning /S
Den här helgen har varit så himla lugn och det har varit precis vad jag behövt efter en lite för jobbig arbetsvecka.
I fredags blev jag lämnad ensam hemma då T hängde med sina kompisar ut, men det var faktiskt ganska skönt då jag var alldeles för trött. Jag passade på att se filmen "Like crazy" som jag har haft liggandes på datorn ganska länge men inte kommit mig för att se. Min bloggkollega L har ju redan skrivit om filmen här, men jag hade en liten annan uppfattning om filmen då jag mest satt och var irriterad. Den var realistisk samtidigt som det fokuserade på förhållandets dåliga delar så mycket att man aldrig förstod varför de ville vara tillsammans?! Men jag gillar nog mer de där töntiga superromantiska kärlekshistorierna...
 
Igår gjorde vi lite av varje på dagen. Vi hade tänkt gå på trav men när vi vaknade och det regnade och blåste och bara var +7 grader tappade vi suget helt. Istället åkte vi mot Expert för att kolla in deras konkursutförsäljning men även den planen gav vi upp när vi såg den lååååååånga kön som sträckte sig utanför butiken - det var ju inget vi skulle ha egentligen så istället hamnade vi hos pappa för lite fika, innan vi åkte vidare för fika nr 2 hos Ts mormor som vi tyvärr inte kommer oss för att hälsa på så ofta som vi kanske borde, men det är väl som det brukar med äldre släktingar, man tänker tanken att man borde så mycket mer än att faktiskt bara ta tag i det och åka dit!
 
Kvällen slutade i alla fall på hemmaplan, bara T och jag och det var så mysigt. Första höstkvällen där man passar på att tända massor av levande ljus, se en bra film (Avatar) och bara sitta och prata i lugn och ro.
 
Imorgon väntar en ny arbetsdag och jag är allt annat än taggad. Jag har kommit in i en period när jag bara är trött och sliten och jag orkar inte riktigt med jobbet just nu vilket gör att jag kanske fokuserar mer på det negativa än det positiva just nu. Men man måste få ha sådana perioder också...
 
Nu ska vi i alla fall duka upp för lite kvällsfika i form av te och ostmacka - ännu en mysfaktor med hösten :)
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: