Hakuna Matata

2016-02-29
20:27:03

Förlossningsnerver /S
Nu är det verkligen spännande och mer spännande blir det för var dag som går. I torsdags var det dags för ännu ett besök hos barnmorskan och det gjorde mig både lugnare och mer nervös. Anledningen till detta var att hon tyckte inte att magen kändes likadan som förra gången vilket gjorde henne osäker på om det verkligen var så att han ligger med huvudet ner eller ej. Därmed bokades ett ultraljud in som vi ska iväg på nu under veckan för att få klarhet i den frågan. Jag har ju varit lite smått nervös över hur stor bebis verkligen är, och då tyckte hon att de skulle passa på att kolla storleken under det ultraljudet också för att kunna ta ställning till om man ska agera på något visst sätt om han visar sig vara väldigt stor, och det lugnade mig en hel del. Mindre lugn blev jag när hon sa att jag ska kontakta förlossningen vid minsta känning om att något skulle vara på gång om det händer innan ultraljudstiden, för att då åka in och göra ett akut ultraljud. Så hela helgen har jag varit lite smånervös för att något ska dra igång och att han ska ligga fel. Förutom onda sammandragningar under lördagen så har det dock varit lugnt ;)
På lördagen väntade 30 års fest. Det blev en rolig kväll men när klockan slog 01 var jag rätt så slut och det var riktigt skönt att få bege sig hemåt och krypa ner under täcket. Innan vi hämtade hem Selma på söndagen passade vi på att ta ett varv i affärer för  att leta ett nytt set med skalkläder till Selma för att ha på förskolan, vi hann också spana in en ny dator då vår nuvarande verkligen sjunger på sista versen! Att helgen dessutom bjöd på kanonväder och en effektiv storstädning av garaget gjorde att det kändes som en toppenhelg. Jag och Selma förlängde helgkänslan genom att ta med oss mamma/mormor för att spendera en dag hos min mormor. Det blev valpmys och lek med kusinerna som också var på besök.
Imorgon är det förskoledags för Selma igen och jag ska packa klart BB-väskan och passa på att ta en vilodag hadr jag tänkt! Har ju en ny bok av Jojo Moyes att sätta tänderna i :D

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: