Hakuna Matata

2016-01-27
20:19:25

Nedräkning x2 /S
Dagarna rullar på och nu återstår bara 9 arbetsdagar innan jag går hem och väntar på Lillebror. Min gravidapp säger att det dessutom bara är 48 dagar kvar till BF, vilket känns helt sjukt!! Om 1-2 månader är vi fyra i familjen, och vi har återigen en bebis i huset! Motivationen till att jobba är verkligen som bortblåst, särskilt när jag måste hjälpa till på de yngre avdelningarna då arbetet genast blir ganska tungt, men jag kämpar på och försöker ta mig igenom varje vecka så smidigt som möjligt. Jag ser verkligen fram emot att få gå hem och bara få ladda för förlossning, jag ser fram emot att få lämna Selma på föris 15h/veckan och då bara få vara helt själv. Jag ska passa på att boka klipptid, och tid för att färga bryn- och fransar så man är hyfsat piffad innan det är dags. Selmas gamla garderob ska tömmas och fyllas med minikläder igen, spjälsäng ska skruvas ihop och allt annat som behöver förberedas för skrutt, och framför allt tid att bara få vila och ladda mentalt. På Selmas tid hemma ska fokus läggas på potträning! Sakta men säkert märker vi att hon blir mer och mer medveten och känner av känslan av att vara kissnödig så nu gäller det nog bara att försöka plocka av blöjan så mycket som möjligt så det verkligen blir en vana att gå till pottan/toan när man är nödig, något som säkert är lättare sagt än gjort.
 
Det ska bli så spännande att träffa lillebror - vem är han lik och hur är han? Kommer han att påminna mycket om Selma eller är det en helt annan personlighet vi får lära känna? Det ska också bli spännande att se Selma som storasyster. Jag har tidigare varit ganska pessimistisk och bara trott att det kommer bli en massa avundsjuka men det har börjar smyga sig in en viss förväntan för att se syskonkärlek blomstra då hon frågar mer och mer om när lillebror kommer, och hon verkar längta efter att få möta denna lilla person, hon med.
Just nu funderar jag på om man kanske ska köpa en "storasysterpresent". Mycket fokus kommer så klart att hamna på lillebror så jag tänker att man kanske ska köpa något som hon får i samband med allt detta.
Något som känns väldigt skönt är att T kommer att gå ner i tid och bara jobba 90% under hela våren, och därmed kommer Selma kunna få en heldag varannan vecka som tillägnas bara henne.
 
Igår var jag på barnmorskebesök och allt såg fint ut precis som tidigare. Symfusmåttet låg på 32 cm och vågen visar nu +12kg när vi idag går in i vecka 34. Än återstår det ju några veckor men än är det 8 kg kvar tills jag gått upp samma vikt som jag gjorde med Selma. Igår plockade jag också av mig mina ringar då det blivit allt svårare att få av dem, och jag är så klart rädd för att vänta för länge så de måste klippas upp vilket vore en mardröm. Jag är nu i 8e månaden och jag tror jag fick plocka av ringen redan i 7e med Selma så jag tror jag har mindre vätska i kroppen denna gång kanske. Har jag tur så slipper jag det sista tiden också, men det återstår att se!
 
 
Taggar: Gravid, lillebror;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: