Hakuna Matata

2016-02-10
19:42:22

Att gå från nr1 till nr 2 /S
Selma har alltid varit mer mammig än pappig känns det som, och lite extra i vissa perioder. Det har varit ett av mina orosmoment i hela den är processen att gå från ett barn till två, hur Selma skulle reagera på att behöva dela mig med någon annan. Ett exempel är nätterna när hon kommer tassande och ska ligga nära, nära mig medan T kunnat få sig ett par sparkar för att han kommit för nära.
 
Den senaste tiden har det dock på egen hand hänt något. Kanske är det bara för att jag blivit urtrist och inte orkat med på samma sätt som tidigare, men sakta men säkert har hon börjat bli en pappagris. Idag kom det slutliga beviset när T var tvungen att åka och jobba en sväng under kvällen. Jag och Selma lekte här hemma och hade det jättemysigt tills jag började med maten och hon pysslar för sig själv. Plötsligt hör jag henne gråta på rummet och jag hittar henne i sin säng under en filt med och en hjärtskärande gråt. "Jag gråter för att jag saknar och längtar efter min pappa! Kan du gå ut, jag vill vara ensam..."
Snacka om ett hugg i mammahjärtat! Jag har inte bara gått från att vara nr 1 till nr 2, jag är dessutom inte ens önskvärd för tröst i vissa lägen. Jaja, nog högg det till i hjärtat men i slutändan så är det ju det här jag velat, och oron har dämpats en hel del inför Selmas reaktion på den kommande förändringen. Nu gäller det bara att se till att njuta lite extra de gånger man faktiskt får chans till lite Selmamys och inte blir bortvald till förmån för sin pappa <3
 
I övrigt så jobbade jag idag min sista jobbdag! Känns konstigt och faktiskt lite sorgligt. Det blir dock ett besök på jobbet nästa vecka för att tömma skåp och ta hem kläder, så alltför sorgligt kändes det inte som tur var!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: