Hakuna Matata

2016-01-01
19:58:21

Tillbakablick på 2015 /S
Året inleddes med brudklänningsjakt! Jag är så glad för att jag bestämde mig för att inte välja en vanlig festklänning utan att satsa på en enkel men ändå en riktig brudklänning, så himla kul att få prova massa olika klänningar! Det kom ju en del snö så det byggdes snögubbar och åktes bob. Januari bjöd också på musikalen Evita i stockholm, årets första vabdagar och bokandet av vår bröllopsresa till Kroatien, samt bokning av frisör inför den stora dagen.
 
Februari blev en vabruari! Selma var riktigt krasslig men det gällde även oss vuxna och det var väl ingen av årets höjdardagar som inträffade under den månaden direkt.
 
Mars var månaden då vi på riktigt fick börja smaka på livet med en självständig liten tjej med mycket egen vilja. Vi djupandades, suckade högt och räknade till långt längre än 10 många gånger ;) Jag kom igång med läsningen lite efter en lång svacka då jag fastnade för författaren Jojo Moyes och läste alla pocket jag kom över.
 
April var en mysig månad med firandet av min egen och därefter Selmas födelsedag och med bröllopet bara en månad bort började även bröllopsnerver att kännas av, och vi fick bland annat träffa vår bröllopsfotograf för en provfotografering.
 
Maj kom och efter tretton år tillsammans gifter vi oss den 23 maj en solig och härlig dag - det fanns inget mer vi hade kunnat önska av dagen!
 
I skiftet maj/juni åker vi också på bröllopsresa, vår första utlandsresa på flera år och en bättre destination hade vi nog inte kunnat få, så himla vackert och så himla härligt. Det startade också ett ressug hos oss båda. Jag går på semester i slutet av månaden och den inleds med soliga och härliga dagar, Selma får bland annat följa med i båten för första gången.
 
I juli fortsätter semestern! Vi vinkar adjö till T som försvinner i två veckors tid för att vandra Kungsleden i Norrland. Jag och Selma försöker sysselsätta oss på bästa sätt. Bara någon dag innan han kommer hem testar jag positivt på ett graviditetstest. Jag tror jag ska bubbla sönder av lycka, så glad men ingen att dela det med förrän T är hemma då jag inte vill berätta över telefon.
 
I augusti är det slutstpurt på semestern och vi bilar ner till Malmö för att hälsa på en kompis, fortsätter sedan till Gränna/Jönköping för en natt innan vi åker mot Astrid Lindgrens Värld som verkligen blir en höjdpunkt för sommaren - jättemysigt! Det blir också första semestern tillsammans med mina systrar och deras familjer.
 
September försökte jag hitta min plats i mitt nya arbetslag på en ny avdelning. Det går långsamt framåt men jag njuter av att få jobba med äldre barn igen! I övrigt präglas denna tid av graviditetströttheten som verkligen var fruktansvärd.
 
I oktober blir det en liten tripp till Göteborg och jag är så glad för att vi faktiskt fick tummen ur och kom iväg på en hösttripp. Helgen blev kanonmysig, och gav mig mersmak för fler miniresor tillsammans som familj, och inte koncentrera alla roligheter till sommarsemestrarna. Vi får också äntligen göra rutinultraljudet, något som jag längtat efter då jag av okänd anledning känner mig orolig över bebisen graviditetens första tid. Vi får också veta att vi väntar en liten lillebror.
 
November blev en sjukdomsmånad med feber och magsjuka för mig och Selma. Jag lyckades pallra mig iväg på vattengympa för gravida - riktigt skönt att få röra sig obehindrat i vattnet och verkligen anstränga kroppen, och jag lyckas faktiskt fortsätta att ta mig iväg de kommande veckorna fram till jul uppehållet.
 
December kändes som en enda lång nedräkning till julledigheten. Julen blir härlig men intensiv och vi njuter av att få komma hem igen. Årets sista dagar hade vi snö och de spenderades i pulkabacken tillsammans med kusiner eller vänner eller på egen hand. Nya året ringdes in hemma hos syrran med båda mina systrar med familjer och ytterligare en barnfamilj, 8 vuxna och 8 barn mellan 9 månader och 8 år. Selma lyckades hålla sig vaken hela kvällen och var stundvis piggare än både sin mamma och pappa. Efter att ha ringt in det nya året tillsammans ute med alla barn, tittandes på raketer så bar det av hemåt framåt 00.30 då vi var riktigt trötta. Selma somnade bums väl hemma i sin säng och sov skönt nog till 9.15 dagen efter!
 
Nu återstår att se vad 2016 bjuder på. Mest spännande kommer så klart mötet med lillebror att bli, vi har också pratat lite löst på att kanske åka på vår första utlandsresa som familj under hösten. Annars känns det helt klart som Lillebrors år... men det återstår väl att se ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: