Hakuna Matata

2015-10-22
20:07:30

Shoppingsug och längtan efter kickar /S
Sedan RUL har shoppingsuget sakta men säkert kommit smygande, det finns ju så himla mycket fina babykläder!! Men alla som har haft söner och beklagat sig över det dåliga shoppingutbudet till pojkar har verkligen rätt. Visst finns det mycket fint till pojkar men det är ju inte i närheten av vad det finns till flickor! Någon dag ska jag unna mig att gå runt i affärer och faktiskt köpa några små plagg och inte bara titta på dem så där fånigt som man alltid gör när man ser de där pyttesmå plaggen.
 
Just nu längtar och väntar jag efter att få känna lite ordentliga sparkar. Jag har känt av Lillebror sedan cirka 3 veckor tillbaka och det känns allt tydligare men det är inga sparkar utan mer känslan av att han sysslar med yoga eller liknande där inne, liksom bara sträcker lite på sig. Med Selma var det rejäla kickar ganska tidigt har jag för mig om jag inte minns helt fel. Precis som med Selmas graviditet så längtar jag så klart efter att få dela med mig av Lillebrors närvaro till T, att även han ska få känna rörelserna. Förutom att magen blir allt rundare och jag är grymt tråkig nu för tiden så måste graviditeten vara så mycket svårare att greppa som blivande pappa. Jag känner ju av Lillebrors existens med hela min kropp hela tiden!
 
Jag har också börjat fundera på namn. Än så länge är vi ju bara halvvägs så det är väl ingen seriös fundering över det ännu men några namn finns det i alla fall som jag gillar lite extra. Just nu är det Wilfred som hänger med från graviditeten med Selma, innan vi visste att det var en tjej, och nya namn som jag fastnat för är Valter och Sixten. Men vi får väl se om de kommer stå kvar som favoriter när det väl är dags ;)
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: