Hakuna Matata

2015-12-28
20:31:25

Julfirandet 2015 /S
Julfirandet för 2015 är över för denna gång och det har varit ett intensivt firande! Jag älskar julen men i år kände jag att det nääääääästan blev lite för mycket av det goda. Vi inledde firandet redan den 22/12 kan man säga då vi efter att ha kommit hem från jobbet packade in oss i bilen för att tillbringa ett dygn ute i sommarstugan för julfirande med dem. Det blev mysigt, ingen snö men en fin dag med behaglig temperatur och det blev en mysig promenad under dagen, julgodisbak,middag, den där första goda skinkmackan och som pricken över I:et kom tomten. Vår goa unge lyckades vi övertala till att lägga sina paket på hög för att öppna när tomten gått, och omtänksamma godingen blev lite orolig när paket efter paket delades ut, utan att farmors namn blev uppläst och hon sa flera gånger till tomten " Farmor måste ju få paket nu också...". Klapparna var fina och Selma var så nöjd. Hennes klappar innehöll bland annat ett Duplohus, Bamsebok, Hamapärlor och platta, och en ny Pippipyjamas. Själv fick jag massa krämer som jag önskat mig från Body shop, fina guldringar till öronen m.m.
 
När kvällen kom och Selmas ögon började bli tunga åkte vi hemåt för en kväll på hemmaplan innan vi på julaftonsförmiddag åkte mot Kil för firande med Ts härliga släkt. Det märks att Selma kommit in i en ny fas då blygheten släpper mycket fortare numera, och hon pratade med flera av de som närvarade och lekte med sina tremänningar. Mätta i magen åkte vi några timmar senare vidare mot Sunne för firande med min släkt där det väntade mer mat och ännu ett Tomtebesök! Vi blev kvar i Sunne till den 26/12 då vi åkte hemåt efter lunchen. Fortfarande ingen kyla, vi tittade på hästarna, gick promenad i skogen och mycket lek med kusinerna! Men visst blir man trött efter flera nätter och dagar på bortaplan där man ska samsas och anpassa sig efter 9 andra personer. Jag tror vi alla tre njöt lite extra mycket av att komma hem till vårt eget tysta lilla hus, få sova i sin egen säng, mysa ner sig i sin egen soffa och äta frukost tillsammans i lilla familjen.
 
Igår började äntligen snö singla ner från himlen och idag vaknade vi upp till ett riktigt vinterlandskap och himlen var härligt blå! Det blev en promenad tillsammans för hela familjen, jag med Pepsis koppel i handen och T med Selma åkandes på boben. Jag hann knappt gå 20 minuter innan benen plötsligt försvann och jag låg halvt om halvt i grannens häck! Klarade som tur var fallet bra även och jag kände av foglossningen än mer under promenaden.
 
I eftermiddag har vi besökt Stuvbutiken för att välja tapet till kontoret. Skönt nog var vi ganska överens från start och det tog oss nog mindre än 20 minuter att komma till ett beslut. Renoveringsmaterial inhandlades och nästa steg är väl att faktiskt inleda renoveringen. Vad gäller Selmas nya rum så går det långsamt framåt. Vi har inhandlat fönsterbräda, en ny taklampa har satts upp och vi har kommit till beslut om vad hon ska ha för garderob. Den stora frågan nu är vad hon ska ha för förvaringsmöbel. Jag är så less på Kallax och den känns kanske inte heller som den optimala möbeln nu när hon leker allt mer med småpyssel. Vi har hittat en ganska rolig byrå med 4 lådor och två fack som vi funderar på men jag har fått beslutsångest och är rädd för att den förvaringen inte ska räcka till... kanske ska man fega ändå och köpa en Kallax men med fler lådor? VI får väl se, kontoret vet vi i alla fall vad vi vill ha till så där hoppas jag att det kommer rulla på i snabbare tempo!
 
NORNÄS Byrå med 4 lådor och 2 fack IKEA Gjord av massivt trä som är ett slitstarkt och levande naturmaterial.
Byrå NORNÄS från IKEA: vår tanke är i så fall att måla stommen vit, och sedan måla lådorna i två olika färger som matchar hennes tapet. Men jag vet inte... kanske blir det alldeles för lite förvaring i jämförelse med en KALLAX med 4 lådinsatser?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: