Hakuna Matata

2015-11-14
22:10:34

Första hormonutbrottet /S
Usch, idag var första dagen i denna graviditet som hormonerna spökade rejält! Jag kände mig ledsen och irriterad från det att jag slog upp ögonen och det höll i sig större delen av dagen. Stackars lilla Selma fick tyvärr bli lidande då hon gick mig på nerverna genom att inte lyssna på mig - helt normalt för en 2,5 åring men just idag bara fixade jag det inte. Det slutade med att jag stormade förbi henne och T med tårarna sprutandes för att sedan stänga in mig i sovrummet där jag bölade en stund för mig själv över att känna mig som världens sämsta mamma som låter sin ilska och irritation gå ut över ett litet barn, och inte vilket barn som helst utan dessutom mitt eget :( Jag hade aldrig tolererat att någon annan bemött henne på det sätt jag själv bemötte henne denna förmiddag. Det slutade i alla fall med att jag somnade och hon fick spendera någon timma med sin pappa. Vaknade någon timma senare och kände mig mycket lugnare och det blev bara bättre och bättre ju mer tiden gick.
 
Men usch.... Hormonutbrott är väl aldrig roligt då man liksom förlorar kontrollen över sig själv och sina reaktioner, men under graviditeten med Selma var det bara T som behövde utstå dessa dagar, nu har jag en liten tjej som är helt oförstående inför mamma plötsliga ilska och irritation och som blir jätteledsen. Usch usch usch... får jag såna dagar igen ska jag verkligen försöka ha den här dagen färsk i minnet. Låt henne se på TV en hel dag om så är - det kan inte bli annat än fel när jag försöker ta mig an henne med alla de känslorna i kroppen.
 
Älskade älskade barn, imorgon är en ny dag och jag hoppas på en ny bättre dag full av mys och lek!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: