Hakuna Matata

2014-12-29
19:36:43

Julen 2014 /s
Årets jul blev så bra det kunde bli tror jag! Min tabbe var beslutet att jobba den 23/12 vilket gjorde att jag inte orkade engagera mig i de traditionsenliga sysslorna och någon jul känsla infann sig inte riktigt förrän vi spanade efter tomten i fönstret, fick se Selmas ögon växa när hon fick syn på sin farfar iklädd tomtedräkt. När han väl knackade på dörren blängde hon sig fast vid mig med väldigt nära till gråten, men hon kände sig mer bekväm med det hela för varje paket hon fick. Jag älskar verkligen julen men numer är det verkligen Selmas dag och jag njuter av att se henne glädjas, förundras och känna spänningen. På julafton blev det gemensam frukost innan vi åkte uppåt några mil för att fira jul med Ts släkt och underbart nog var marken vit där! Det blev julmat, bebismys med Selmas nya tremänning, julklappsspel och älgspaning innan vi åkte ytterligare några mil för att fira vidare med min släkt.
Det blev ett nytt möte med en ny tomte! Denna gång var det inte lika otäckt och tomten fick till och med en kram innan han gick. 
Juldagen och annandagen har vi njutit av strålande sol , -13 grader och snöaktiviteter såsom pulkaåkning, sparkåkning och till Selmas stora glädje en ridtur på kusinens ponny.

Till vår stora glädje möttes vi av ett vinterlandskap när vi kom hem till Karlstad också och det har blivit pulkaåkning och korvgrillning med vänner på Skutberget, och pulkaåkning hemma på vår egen lilla kulle.
 
Idag fick Selma busa med farmor och farfar några timmar medan vi njöt av relaxavdelningen på badhuset, ett besök som T fick i fars dag-present men som blivit bortglömt i och med knäoperation och sjukdomar. Men idag så! Tyvärr var det väldigt mycket folk och det tog tid innan man kände att man verkligen kom ner i varv, men trots allt folk så fick vi en väldigt mysig stund tillsammans :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: