Hakuna Matata

2013-02-27
20:51:00

The marriage bargain /L
Jag är inne i en riktig läsperiod. Direkt när jag var klar med Beautiful disaster läste jag Jennifer Probst "The marriage bargain". 
 
 
Boken handlar om Alexa McKenzie och Nicholas Ryan. Nick måste gifta sig och vara gift i ett år för att få ut sin farbrors arv. Alexas föräldrar håller på att förlora huset på grund av alla räkningar. De två ingår ett affärsavtal och gifter sig. Allt måste vara hemligt, den enda som vet sanningen är Nicks syster och Alexas bästa vän, Maggie.
Nick och Alexa känner varandra sedan barnsben och har aldrig kommit överrens.
 
Varken denna korta sammanfattning eller bokens framsida gör boken rättvisa. Jag gillade denna! Självklart är det en enda stor kliché men den innehåller en del skratt. Smarta dialoger och karaktärerna hamnar i roliga situastioner. Rekommenderar!
 
Marriage to a billionaire-triologin består också av The marriage trap och The marriage mistake. De andra delarna är fristående kärlekshistorier, exempelvis som The marriage trap som handlar om systern Maggie.
 
Jennifer Probst hemsida innehåller dessutom extra material (borttagna scener m.m) för den som är intresserad ;)
 
Taggar: Bok, Bokrecension, Boktips, Författare, Jennifer Probst, The marriage bargain, Triologi;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: