Hakuna Matata

2012-03-10
22:42:37

Felicia försvann /L
"Felicia försvann" handlar om Felicia Feldt, dotter till Anna Wahlgren som är känd för sina böcker om barnuppfostran.
Boken skildrar en skrämmande uppväxt med alkoholism, sexuella övergrepp och kränkningar i en och samma familj.

Jag har aldrig läst Anna Wahlgrens böcker så vad hon anser är en god barnuppfostran vet jag inte. Det finns alltid flera sidor av varje berättelse så huruvida boken talar sanning vet jag inte. Men det talar Felicia Feldts sanning och den är inte trevlig.

I min karriär kommer jag möta ett stort antal barn och föräldrar. Jag undrar hur många barn som kommer passera genom mitt liv och har ett dysfunktionellt hem i det hemliga. En skrämmande tanke men sant.

Jag rekommenderar verkligen den här boken. Ingen vidare trevlig läsning men värt det.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: