Hakuna Matata

2011-01-13
19:54:39

Ett steg framåt, ett halvt steg tillbaka... /S
Hej på er!
Mitt senaste inlägg handlade ju om hur duktig jag var, och det är jag, hittills har jag genomfört varje träningspass oavsett hur trött jag är, även de dagar då det känts som att man bara vill gå och lägga sg, så har jag i sista stund tagit tag i det hela och kört passet.
Så träningsbiten går verkligen bra.... Men... för ett men kommer det....

För att tappa vikt måste jag ju göra mer än träna, åtminstone om jag vill tappa vikten innan sommaren, vilket är mitt mål, och det är ju att tänka på vad jag äter och hur mycket jag äter och det är nog det svåraste! Mina frukostvanorhar jag inte lyckats ändra, inte för att jag äter en dålig frukost men jag äter för mycket, samma sak gäller mellanmålet på eftermiddagen, och även middagen när jag kommer hem. Jag har jättesvårt att ta en liten portion, inte för att jag är jättehungrig, utan mest för vanans skull...

Sedan är det godisbiten... jag får väl erkänna att jag åkte dit! Idag slank de sista bitarna av 200g ljus Marabou ner... ska man se positivt på det så är det dock bara de 200 g, inget annat sedan jag började. Jag tror jag har bestämt mig för att tillåta mig själv till 100g choklad i veckan, det är ju sååååå gott, och jag tror ju egentligen inte på chokladförbud... men poängen är att det inte går som jag vill att det ska gå och det enda jag kan skylla på är ju min egen bristfälliga insats! Men nu är det bara att ta nya tag... ett av de tagen är att se till att genomföra även det här träningspasset trots att jag har varit tömd på energi hela dagen... mina stackars barn har fått mycket skäll idag, förvisso har de väl förtjänat den, men jag har väl tänt till lite mer än nödvändigt och lite fortare kanske. Dock verkar de känna på sig när jag har de har dagarna för då verkar de inte ta åt sig nästan alls så inga skada skedd kanske :p
Det bästa under dagen var i alla fall när jag lyckades prata och resonera med en arg 5-åring som jag har haft såååå många duster med, och det är sällan man kan föra en diskussion med honom för att han är så uppe i sin ilska, men idag lyckades vi nå en diskussion och han verkade förstå och vi löste allt på ett lugnt sätt.... Känns så skönt i hjärtat när man får sådana stunder med de barnen <3

Dags för träning!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: