Hakuna Matata

2010-01-23
11:54:27

Lördag /S
Hej mina vänner!
Helgen är här, något jag längtat efter då jag varit tröttare än vanligt den här veckan känns det som. Veckan har varit ganska händelselös förutom i onsdags då jag och T firade 8 år tillsammans. Som jag nämnde då så blev det dock inte så mycket till firande då vi planerade att fira idag. Men T överraskade mig med en bukett röda rosor och en skål med mina favoriter från naturgodishyllan som vi hade till filmen vi tittade på. Inte så mycket till firande men ändå en jättemysig kväll tillsammans. Idag ska vi fira genom att gå och äta på en indisk restaurang och sedan gå och se filmen Avatar. Helst hade vi velat se den i 3D men tyvärr har vi ingen 3D-biograf än i Linköping.

Idag vaknade jag tidigt, dels för att jag var så otroligt kissnödig men också för att käraste lilla Pepsi började pipa och beklaga sig när jag gick upp bara för att gå på toaletten. När klockan var 9 gav jag upp och gick upp och åt lite frukost innan jag tog med vovve och sambo på en långpromenad i kylan, det var ändå skönt då det för första gången på länge var en alldeles blå himmel. Resten av dagen kommer bli slapp, jag har tänkt baka bröd och sen ska vi iväg och köpa skidstavar till T, men i övrigt lär inget hända förrän det är dags att ge sig iväg ikväll då jag längtat efter en dag att bara slappa efter förra helgens intensiva städhelg.

På tal om något helt annat så kan jag stolt meddela att jag förutom den lilla skålen med naturgodis som jag fick i onsdags, inte har ätit något godis alls sedan jag åt min chokladkaka förra helgen. Det innebär att jag ätit 200g choklad på 2 veckor vilket är helt fantastiskt bra för att vara mig! Det som är extra skönt med det är att jag inte behövt kämpa för att hålla mig undan godis för jag har faktiskt inte haft något som helst sug efter godis, inte ens efter choklad. Imorgon tänkte vi ge oss ut och åka skidor + att jag tänkte ta tag i veckans första styrkepass så man även kommer igång med den andra delen av mitt "nya" liv. Förhoppningsvis blir det lika fint väder imorgon...

Hoppas ni andra också har en skön helg, puss på er!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: