Hakuna Matata

2009-11-21
22:38:52

091121 /L
Halloj bloggen!

Veckorna bara flyger ivæg hær.
Denna vecka fløg førbi, vips var det fredag och premiær før Twilight (2) - New moon. Jag drog med morsan eftersom ingen annan kunde. Det har aldrig varit så mycket folk på bion som igår. Proppat med 15-åriga bruttor. Ja, och en kille då. Som hamnade bakom mig. Det var en vældigt bisarr bioupplevelse. Jag gillar Twilight-serien och har længtat efter filmen men de mænniskorna som var dær igår, de levde i en annan værld. Killen bakom mig satt och skratta høgt till scener som jag inte alls såg någon humor i. Hela salen fnissade nær det blev lite naket eller kysstes på filmskærmen. Morsan och jag såg på varandra och skaka på huvudet. I det tillfællet kænde jag mig 40 år ældre æn alla andra.

Filmen i sig var okej. Jag tycker boken ær hundra gånger bættre (men bøcker ær alltid bættre). Det kændes som om alla scener var jættekorta och dialogerna kunde ibland bli vældigt fjantiga, pubertala vill sæga. Men det var bra, och Kristin Stewart aka Bella spelade skitbra. Man fick verkligen tårar i øgonen! Den rekommenderas men læs boken først, annars førstår du inte allt.

Igår var det æven æntligen release av nya Super Mario bros. Fytti vilket bra spel! Nu kan man spela 4 personer och hjælpas åt på banorna. Det ær precis som klassikern. Underbart. Rekommenderas verkligen.

Nu ær min syster på besøk. J ligger i feber och har snart sovit två dygn. Morsan kæmpar på nya jobbet medan nedrækningen på mitt vikariat børjar kænnas av. Hoppas på nytt jobb...

På återseende. Love.



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: