Hakuna Matata

2009-05-26
20:45:34

Stephenie Meyer - Twilight /L
Jag har blivit besatt... av.... Twilight-serien. Som jag skrivit ville jag se filmen i helgen och fick efter alldeles för lång tid äntligen se den. Filmen är inte speciellt utmärkande förutom det att jag älskar storyn bakom. Efter att ha sett den hade jag så många frågor så jag beslöt mig för att självklart läsa den (böcker är alltid 10 gånger bättre). Här var boken 100 gånger bättre. Det märks att den är skriven för barn och ungdomar eftersom språket är därefter men själva kärlekshistorien är så fiiiiiin. Man blir kär i kärleken. Så mitt tips är att läsa innan - då förstår man filmen och karaktärerna mycket bättre. Nu är jag inne på bok nummer 2, men filmen kommer inte förrän efter sommaren. Jäkla skit :P Det är inte lätt att få tag på böcker på bibblan heller, har aldrig varit med om att en bok varit så populär. Jag hamnade på 18:e plats på reservationslistan för resterande böckerna, jäkla Norge-flytt.

Det här är inte bara ett inlägg där jag tipsar om både film och bok utan också soundtrack. Filmen innehåller många sköna låtar, min favorit är Robert Pattinson - Never think (som spelar Edward Cullen dessutom). Här själva;






Carter Burwell - Bella´s Lullaby

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: