Hakuna Matata

2009-06-10
20:37:34

Onsdag /S

God kväll!
Idag har det regnat av och till hela dagen, och det har fått mig att inse att jag nog trivs bättre utomhus än vad jag själv tror, för idag tog det emot att behöva gå in under dagen när jag skulle ha gympa med våra 4-6 åringar. Det var förresten min första aktivitet som jag fick leda helt på egen hand. Nu var de bara sex stycken så det var ju inte särskilt avancerat men ändå! Passet gick i alla fall fint, vi lekte spökboll och Förstenad eller vad den heter, och sen avslutade jag med avslappning :)

Även om mitt första egna pass gick bra så har den här dagen varit lååååång. Till att börja med så vaknade jag halv 6 av att Pepsi stod och pep utanför sovrumsdörren. Inatt fick han nämligen inte sova i sovrummet då både jag och T kände att vi verkligen behövde få sova en natt utan avbrott (kan ju undra hur det ska gå när det är dags för barn!), och det fick vi då han faktiskt var tyst hela natten.... fram till halv sex alltså då han som sagt böjade gnälla och när det inte hjälpte så skällde han en gång. Eftersom jag inte vill få arga grannar på mig så släppte jag in honom i sovrummet istället. Men inatt får han sova i vardagsrummet igen... imorgon ska jag ändå upp strax innan 5 så då kvittar det om han väcker mig. Idag fick Pepsi också vara själv en längre stund för första gången då T åkte in mot stan för att hoppa på Karlstadtåget vid halv tre och det var min tur att stänga på förskolan så jag var inte hemma förrän halv sju nästan. Det verkar dock ha gått jättebra förutom att jag fann honom liggandes i soffan trots att vi möblerat in den! Men vi får väl försöka komma på nya knep så att han inte kommer upp antar jag...

Väl hemma så tog jag med honom i bilen och åkte till en av Linköpings hundparker. Det blev därmed premiär i nya buren. Det märktes tydligt att han hellre ville ligga löst i bagaget men väl i buren så la han sig ändå ner så det var inga som helst problem och den var alldeles lagom stor i storlek för honom. Väl framme vid hundparken så var kom det typiskt nog en hundägare med två hundar som gick in i parken preeeecis innan mig. Eftersom Pepsi fortfarande lystrar väldigt dåligt på inkallning så kände jag att jag hellre hoppade över hundparken idag. Men nu vet jag var den ligger i alla fall. Det var jättemysigt. Man hade satt upp ett staket runt ett område som var ungefär lika stor som en fotbollsplan och det var stora tallar på området, ett bord med bänkar, vattendunk och hundskål för törstiga hundar. En sån park borde verkligen finnas i varje stad!! Istället för hundparken så tog vi en längre promenad på området som var riktigt mysigt så det var ändå värt bilresan. Pepsi fick ju som sagt inte prova på den fina parken idag men vi ska tillbaka imorgon igen då vi ska träffa en tjej som eventuellt kommer passa honom på fredag. Hon hade själv två hundar så vi måste ju se så att de funkar. Hittills har hundmöten gått bra bortsett från när vi mött hundar som varit aggressiva mot honom då han morrat och hängt i kopplet men det känns inte så konstigt...

Jag måste säga att hittills så är hundägandet jätteskönt även om vi har lite att jobba på. Det sköna är att komma ut på promenaderna som jag annars aldrig skulle komma ut på, alternativet hade istället varit hela eftermiddagar i soffan. Sen så är det enormt skönt med sällskapet kvällar som dessa nu när T redan är i Karlstad... Det är verkligen konstigt hur en knäpptyst varelse kan vara till så mycket sällskap :)

Imorgon är det som sagt tidig morgon som gäller då det är min tur att öppna på förskolan så det kommer också bli en tidig kväll. Nu ska jag försöka ta mig något att äta och sen får det nog bli TV eller datorn resten av kvällen innan det är dags för sista rundan med Pepsi.


Update: Glömde ju berätta att jag ordnat det så att jag slutar redan kl 13 nästa torsdag när jag ska hem till Karlstad och fira midsommar :D Det passar ju så perfekt, blir ju en riktig långhelg, och jag och Pepsi kan komma ifrån Linkan tidigt och därmed vara framme i Karlstad tidigt!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: