Hakuna Matata

2009-07-04
00:06:01

Fredag /S
Hej på er mina vänner!
Nu har ångesten nått mig... jag kan inte fatta att min lediga vecka är över, att min enda lediga vecka på hela sommaren är förbi och att det nu är jobb som väntar i månader fram över. På så vis saknar jag redan studentlivet med de många "lediga" vardagarna!

Sedan senast så har det egentligen inte hänt något alls, dagarna har spenderats i skuggan med några korta små stunder i solen. Igår hade vi dock en mysig kväll på sjön, med vi menar jag T, pappa, jag och syrrans sambo J. När klockan var 6 åkte vi ut med Ts båt på Vänern och fiskade fram till klockan var närmare halv 10. Det var riktigt kul då jag lyckades få upp 5 stora aborrar och fram till den sista timman så ledde jag den lilla fisketävlingen stort vilket alltid är lika roligt när man har åtminstone två vana fiskare i båten :p

Den här dagen har spenderats ute i sommarstugan tillsammans med Ts pappa och syster. Det har badats, solats och promenerats fram tills dess att åskvädret kom in med regn och blixtar. Kvällen har skiljt sig från de andra kvällarna då jag spenderat den med mina systrar på en libanesisk restaurang som heter Habibi. Jag och syrran hade nämligen bestämt oss för att ge syster yster en middag ute som födelelsedagspresent, något som uppskattades även om vi inte lyckades planera in en kväll förrän nästan två månader efter hennes födelsedag :p
Efter middagen så hade vi tänkt ta en drink på någon uteservering men det var totalt omöjligt att hitta något ledigt bord så vi bestämde oss för att vara torra och avsluta kvällen istället.

Imorgon vet jag inte vad det blir, vädret skulle väl försämras  och innehålla en hel del regn, så kanske att dagen kommer spenderas på stan efter att syrran tjatat större delen av kvällen om vad mycket fint hon hittat på rean. Under eftermiddagen kvällen ska jag dock ut i sommarstugan med mamma och pappa då Ts föräldrar ville bjuda oss på middag och bara umgås.

Ledsen om bloggen är trist och tom på bilder men jag kan ju aldrig komma ihåg att få med mig den där jäkla kameran! Jag tänkte jag skulle försöka knäppa lite kort på Pepsi ute i stugan när han simmar, det är ju trots allt vår första sommar tillsammans av (förhoppningsvis) många, och då vill man ju föreviga det med lite bilder...

Hur som helst hoppas jag att ni mår bra!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: