Hakuna Matata

2009-02-09
17:38:25

Måndag /S
Hej!
Då var man inne på sin andra praktikvecka och jag måste säga att det känns att jag börjar komma in i det lite då dagarna inte längre känns evighetslånga och jag är inte längre totalt slut när det är dags att gå hem! Jag har fortfarande lite svårt att hålla koll på alla barn, det är lätt att jag fastnar med en mindre grupp med barn i något rum och helt fokuserar på dem, men som förskollärare så bör man väl ha hyfsat bra koll på alla barn även om man är flera i arbetslaget. En annan grej som jag har svårt för är att ha koll på hela barngruppen, jag har ingen koll på när barn går hem och hur många som ska vara kvar och det måste jag ju ha koll på under den veckan jag ska ta över handledarens ansvar. Men det är ju några veckor kvar som tur är till övning, men jag känner att det är lätt att jag bara glider med och leker med barnen men jag får försöka vakna upp och verkligen ta in vad som händer i alla rum och när saker och ting ska hända i form av frukost och mellanmål.

Nu sitter jag och väntar på att älsklingen ska komma hem och göra mat, men då han inte kommit än så chansar jag på att han är på gymmet så det lär nog dröja ytterligare någon timma. Jag ska prata med honom om vilken helg det kan passa med besök från mamma och pappa också innan jag ringer mamma lite senare ikväll för att få höra lite om hennes semestervecka.

Nu ska jag slappa lite framför TVn, jag borde läsa lite kurslitteratur idag men måndagar är man ju lite slö så vi får se om jag orkar ta tag i det idag. Hoppas ni har haft en bra dag....



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: