Hakuna Matata

2009-02-21
09:55:00

Lördag /S
Idag vaknade vi tidigt (kl 9) främsta anledningen var att T hade ställt klockan på det då han skulle upp och se på skidskyttet. Själv stannade jag kvar i sängen en stund till men jag var inte särskilt trött så jag gjorde inga seriösa försök till att somna om... T tittar på allt med skidor just nu och jag börjar bli mer än trött på det då det känns som att det visas hela tiden! Det visas ju i flera timmar i sträck om helgerna :(
Idag hade vi tänkt gå och träna på Ts gym då det var gratis, T var väl kanske inte så intresserad men jag skulle dra med honom så att jag fick jogga lite på löpbandet. Tyvärr så gällde det erbjudandet IGÅR och inte idag. Idag var det istället gratis att prova på olika träningspass, men det lockar inte så mycket då T inte vill gå på det och jag vill inte gå själv...
Istället får det väl kanske bli en långpromenad senare idag. Det ser ut som att det kanske kan spricka upp och bli riktigt fint väder senare idag så då vore det ju ganska skönt.

Den där myskvällen jag pratade om blev aldrig av riktigt... Middagen blev lyckad då pizzan faktiskt blev riktigt god. Men någon film blev det aldrig då vi tittade på finalen av På spåret och sedan talkshowen Skavlan. Under de två programmen hann jag bli megatrött och orkade helt enkelt inte börja titta på någon film. Istället så gick vi och lade oss strax efter 23. Jag antar att min kropp har börjat bli van vid att somna tidigt för jag var verkligen sjukt trött med tanke på att jag inte gjort något under dagen och att jag ändå sovit ut under morgonen. Eller också är det en förkylning på G då jag är lite täppt i näsan och känner lite i halsen...

Vi får helt enkelt göra ett nytt försök ikväll. Just nu försöker T komma på vad han ska göra för mat, jag försöker få min vilja igenom så att han gör gorgonzolapasta med vitlöksbröd till.... det är ju så himla gott! Men vi får väl se, det lutar nog åt det eller Nasi Goreng.

I övrigt så ska ju jag plugga idag, men det blir bara lite plugg, jag sparar en del till imorgon så man har texterna helt färskt i minnet inför måndagens seminarium. Jag ska nämligen vara på campus hela måndagen så det blir bara tre dagar på förskolan den kommande veckan. Men det kan kanske vara skönt då jag tror det kommer bli tufft efter en så lugn vecka att komma på tisdag då hela barngruppen kommer vara där i stort sett...

Nu är det dags för frukost...!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: