Hakuna Matata

2009-08-14
17:31:29

finally friday /S
hej på er!
nu är arbetsveckan över och det är sååååå skönt, jag har varit så ofantligt trött idag. Imorse tyckte jag tyvärr också att jag kände av lite halsont så kanske håller man på att bli sjuk så det är därför jag är så himla sliten.
Efter jobbet åkte jag iväg och köpte minneskort till kameran men typiskt nog så tog batterierna slut i kameran efter typ tio minuter så nu måste jag vänta på att batteriet ska laddas. Under eftermiddagen har jag också hunnit med en date med frisören så nu har jag en lugg som inte hänger framför ögonen och ett hår med fräscha toppar. Jag rådfrågade henne också angående min påbörjade utväxt på de blonda slingorna. Hon sa att man kunde lägga i lite blonda slingor i hårbotten för att förvilla lite eller lägga i en liiiiite mörkare toning och en sån behandling i mitt hår kommer kosta runt 700-800kr och sen tillkommer ju pris för klippningen. Men vi får väl se, å ena sidan känns det väldigt dyrt att lägga ut över 1000kr på ett frisörbesök men å andra sidan så känns det som vardagslyx och kan kanske vara värt det om man bara gör det någon gång då och då. Jag har ju aldrig gjort något annat än att klippa mig hos frisören så det vore första gången...

Nu är det bara en kvart kvar tills min tvättid börjar - såååååå tråkigt men tyvärr har jag en hel del tvätt så jag kan inte skjuta på det hur gärna jag än vill....

Här nedan kommer mina första testbilder med nya kameran. Har ju dock inga riktiga motiv att fotografera här hemma, men det jag gillar hittills är att det verkar vara omöjligt att ta ett dåligt kort. Min gamla kamera var tvärtemot, det verkade omöjligt att ta ett riktigt bra kort så jag är nöjd!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: