Hakuna Matata

2008-09-11
12:55:20

Världens bästa föreläsare... /S
Hej alla vänner!
Nu har jag precis kommit hem från dagens föreläsning med mina absoluta favorittutor och föreläsare. Han är verkligen helt underbar - han är precis som man tänker på sin lärare ifrån lågstadiet, rolig och en som verkligen bryr sig om och pratar med alla sina studenter. Dagens föreläsning handlade om skolans värdegrund och han har forskat mycket kring särskoleelever så många exempel kom från just dessa elever.
Det slutade i alla fall med att hälften av studenterna satt med tårar i ögonen samtidigt som de skrattade (jag var en av dem)... en helt underbar föreläsning var det i alla fall och jag hade gladeligen stannat i två timmar till för att få höra mer.

Han släpper snart en bok om särskoleelevers tankar om livet som jag kan tänka mig är både rolig och intressant för den som är intresserad. Han heter i alla fall Ragnar Furenhed så ni vet vad ni ska leta efter :)

I övrigt så händer inte så mycket i mitt liv. Till skillnad ifrån vissa andra så har jag ännu hälsan i behåll även om jag misstänker att jag har en förkylning på G. Jag träffade också M idag som jag ska göra min praktik med och jag fick veta att hon har övertalat vår mentor till att vi ska få dela på praktiken på så vis att hon tar de två första veckorna och jag de två sista - något som jag var emot, jag hade hellre blandat men nu är det i alla fall gjort och det finns inte så mycket jag kan göra åt saken. Mitt tema kommer i alla fall vara värdegrundsfrågor så har ni tips på vad jag kan göra med det så är de mycket välkomna. Ska sätta mig i helgen och börja med en grovplanering och se hur många lektioner jag vill ta till det, och hur många "allmäna" lektioner jag vill ha.

Nu ska jag titta lite på TV, see U later!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: