Hakuna Matata

2008-11-10
17:21:47

Wall-E /L

Wall-E är namnet på roboten som fått i uppdrag att städa jorden efter att människan på grund av allt skräp tvingats fly till rymden. Han fördriver dagarna med att röja och studera människan alla uppfinningar. En dag dyker roboten Eve upp och Wall-E blir kär, men hon slutför sitt uppdrag (hitta en växt/planta som bevis för att jorden nu är frisk och kan bebos igen) och därmed åker Eve tillbaka till skeppet där människan nu bor. Wall-E följer efter och det blir inte bara en jakt på kärleken utan också en kamp för människans överlevnad. Wall-E är verkligen en sockersöt film, men jag fann mig själv frågande till om den verkligen är så lämpad små barn (vad är åldergränsen?). Det är inte mycket dialoger så det gäller att faktiskt se filmen. Själva konceptet tyckte jag var intressant och skulle nog vara rätt rolig att diskutera med elever i miljöarbetet. Jag tyckte Wall-E var en riktigt bra film som väckte många tankar.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: