Hakuna Matata

2008-06-29
12:46:33

Försoning /L


Försoning (Atonement) handlar om 13-åriga Briony (Saoirse Ronan) vars handlingar gör att systern Cecilia (Keira Knightley) och hennes kärlek Robbie (James McAvoy) skiljs åt och han tvingas ut i krig. Filmen skildrar kärlek och skuldkänslor och kan förmodligen ses som en "djup film". J tröttnade efter en kvart, personligen tyckte jag filmen var rätt okej. Tyvärr kan jag nog inte ge den rättvisa för jag var alldeles för trött för att orka se ordentligt. Enligt recensioner är Försoning riktigt bra och vackert gjord, jag å andra sidan hade nog för höga förväntningar. Den är absolut sevärd och jag tycker Knightley och McAvoy är fantastiska tillsammans, de behöver inte ens säga någonting för att publiken ska förstå hur de känner och tänker.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: