Hakuna Matata

2008-01-18
15:58:05

Hur man vet att man älskar någon /L

Jag har som de flesta vet en sambo. Ikväll ska han ta med lite god mat som blivit över från jobbet (han är kock) och jag bad om en enkel romantisk gest.

Så här älskvärd är J;

Jag: "Jag skulle vilja att du överraskade mig lite mer, var lite mer romantiskt. Som imorgon till exempel kan du inte servera maten och tända levande ljus och sånt...?"
J: "Men hur romantiskt är det då? Det är precis som att dammsuga och gå med skitiga skor efter."

Jag försöker förstå hans metafor här. Är det så att killar är från en helt annan planet? I denna situation var jag helt övertygad om detta. Han är inte speciellt vardagsromantisk. För J så är det så att ska det vara romantik, då ska det vara ordentligt medan jag däremot tycker det är viktigare att ha det ofta men det behöver inte vara så stort.

Tjejer och killar är väl helt enkelt olika.


Till du-vet-vem; Tur att jag älskar dig.

/L


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: