Hakuna Matata

2008-02-05
16:07:41

no thailand for now... /S
Trött idag precis som jag trodde att jag skulle vara. Föreläsningarna var egentligen intressanta med jag hade jättesvårt att koncentrera mig, och stolarna gav en riktig träsmak i baken så man fick verkligen myror i brallorna, sedan fanns det inga bord utan man satt rakt upp och ner på en stol och försökte anteckna... okej att vi läser om de estetiska arbetsformerna men när vi har föreläsningar så borde de ju kunna boka en annan sal än  musiksalen tycker man...
Idag insåg jag också att det nu bara är ca 2 månader kvar tills jag ska bestämma mig för vad mitt examensarbete ska handla om samt vem jag ska skriva med. Mina tankar har mest cirkulerat runt någon fråga kring genus då det finns så jäkla mycket skrivet om det. Vem jag ska jobba med har jag dock ingen aning om, den jag helst hade velat skriva med frågade jag idag men hon hade redan pratat med en annan tjej sen lång tid tillbaka. Tyvärr så vill flera av de jag känner skriva sina arbeten själva, och en läser redan PA3 så henne kan man ju räkna bort direkt. Det är en tjej i min nya grupp som jag funderar på att prata med men jag vill lära känna henne lite bättre först så man känner att man kan funka ihop.
Jag har nu insett att jag nog får glömma den där Thailandsresan då arbetet detta år skulle vara lämnas till handledaren den 20e dec och sedan hade man till den 2 jan att färdigställa arbetet - och tanken är ju att T och hans familj reser över jul och nyår så...
Man kan ju vänta med att gå upp med sitt arbete för opponeringen men det känns inte som ett aktuellt alternativ, särskilt inte om man ska skriva med någon annan...

Nu ska jag slappa framför TVn tills det blir middag.
Idag blir det semlor till efterrätt - det är ju fettisdagen idag så då är det helt legitimt att trycka i sig en bakelse mitt i veckan :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: