Hakuna Matata

2008-08-02
01:24:16

Guldkompassen /L


Jag har faktiskt fått läsa lite ur Philip Pullmans bok-triologi "Den mörka materian" som Guldkompassen bygger på. Med det lilla jag läst kan jag ändå påstå att böckerna är bättre. Guldkompassen handlar Myra (Dakota Blue Richards) en föräldralös flicka vars enda anhörig är farbrorn (Daniel Craig). Han har nämligen en teori om att det finns andra världar och att dessa binds samman av något som kallas stoff. Magisteriet och dess Undersökningskommission som leds av Nicole Kidman, gillar inte denna hotande teori. Myra ger sig ut på en farlig resa där hon möter alla dess konstiga varelser i kampen om att rädda en vän. Guldkompassen påminner om Harry Potter och Narnia, som vanligt ska det massproduceras en genre. Men ändå håller filmen måttet. Jag tycker definitivt att den var bra och välgjord. Jag fann även mig själv undrandes när fortsättningen kommer, vilket jag hoppas.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: