Hakuna Matata

2008-04-03
19:58:35

Dagens tröttaste med drömmar /L
Jag har blivit bortskämd. Idag är jag så trött. Det är visserligen så att jag oftast skriver inlägg om hur trött jag är men idag är det riktigt ordentligt trött. Jag klev upp 7.00. Kanske inte så tidigt för majoriteten av Sveriges befolkning gör nog det på vardagarna men jag är van att börja vid 13.15 en gång i veckan så min dygnsrytm är inte "normal". Jag hade dessutom en skum dröm. Möjligen skulle jag kunna skriva ner den och skicka den till hollywood för att bli känd som manusförfattare. I drömmen hade världen drabbats av en Tjernobyl-liknande katastrof som gjorde att det inte fanns någon mat. Jag däremot var med i ett forskarlag som lyckats få fram information om hur man kunde se att maten gick att äta. Wentworth Miller (Prison Break-stjärnan) var även han med som expert. Vägarna exploderade runt oss medan vi åkte på en jättehög bro med mörkt hemskt vatten under. Jag var sedan i något sort köpcenter med en stor bassäng som man kunde se igenom ett stort glasfönster (ni vet, akvarium liknande). Helt plötsligt kommer en stor vithaj igenom glaset med en man i sin mun. Mannen bar alltså hajen genom det krossade glaset in i sin lilla bubbla (bilen). Jag var så imponderad av att han först lyckats fånga en vithaj med bara händerna och sedan få upp den flera ton stora hajen upp på sin lilla bil. Där vaknade jag. När jag drömmer brukar jag alltid analysera vart allt kan komma ifrån. Hela den här typiska katastrof-films frekvensen med Wentworth Miller måste helt enkelt komma ifrån artikeln jag läste om honom. Han vill tydligen spela andra filmer eller serier där han slipper vara en fånge. Hajen måste vara ifrån när jag var i badhuset. Jag får alltid för mig att badvakterna ska släppa in en massa hajar där när jag badar. Kanske skulle jag satsa på min film, det verkar ju vara lite av ett populärt ämne just nu bland amerikanska filmer. Kanske vill Mr. Miller delta han också? =P
Tror ni jag har ett vinnarkoncept här?


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: