Hakuna Matata

2007-09-20
18:59:25

Back home again /L
Nu är jag hemma igen!
Resan gick bra, vi klarade oss undan regnet när vi var ute i alla fall.image747
Vi började med att käka men maten var väl inte den bästa tyvärr...
Sedan gick vi och strosade på Mariestads gator, där köpte jag 2 små grodor och en burk till Johnnys godis.Den var väldigt söt!
Vi avslutade turen med en liten fika och sedan for vi till ett loppis som låg utanför. Där köpte jag en ljusstake som jag ska måla och en burk till som jag ska göra iordning till jul återigen för Johnnys godis, måste ju ha och byta ut!
Sedan for vi hemåt och stannade vid en butik där jag köpte mig en snygg grå tröja, en sån jag velat ha länge men som bara kostade 200 kronor där så jag slog till!
Därefter åkte vi äntligen hem.
Så resan gick bra med hundar och pensionärer.

Fick idag reda på att min släkting dog i natt så nu vankas det begravning snart... mamma och mormor har fullt upp nu med planering... Det är välldans dyrt med sånt här. De kan verkligen ta ut priser på stenar och grejs.
Imorgon är det skola...jag har inte heller någon större lust med att plugga eller någonting känner jag. Orkar knappt titta på böckerna. Jag är engagerad i skolan men när jag kommer hem så orkar jag verkligen inte plugga.
Jag har dock faktiskt tänkt att ta en kvällkurs de erbjuder till de som läser min aktuella kurs. Den är på typ 4 lektioner mellan 17-19 men sen efter jul får man ett fadderbarn på en av karlstads skolor som man trffas 2 timmar i veckan. De har själva ansökt om att få en och många av dem behöver en till vuxen i sitt liv. Jag tänkte att det kunde vara en bra erfarenhet och kul grej. Jag har alltid tid att lägga ut den tiden på någon som behöver mig. Vad gör jag annars? Tittar på tv? =) Hoppas bara jag får plats då det bara är 15 platser... men ansöka ska jag.
Ha en bra kväll!
Kram Linda


Kommentar:
#1: Sandra

Låter ju jätteintressant... och hemskt att säga det, men det ser säkert bra ut när man söker jobb också.

2007-09-20 @ 19:06:32
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: