Hakuna Matata

2007-10-03
13:55:30

Älska gruppuppgifter... /S
Har precis kommit hem eftern en föreläsning samt en timmas tjabblande med min grupp. En grupp där åtminstone två av de sex medlemmarna egentligen är individualister - de ser inte riktigt fördelarna med att arbeta i grupp, i alla fall visar de inte det. Sedan har de inte riktigt förmågan att kompromissa och se saker och ting från olika perspektiv - eller det kanske de kan men de kanske råkar tycka att deras sätt att se på saken alltid är bäst?! Sedan har vi mig... en person som sällan höjer sin röst i sådana här sammanhang - jag uttrycker min åsikt men kämpar sällan för att få igenom mina förslag mest för att det i arbete med personer nämnda ovan sällan leder någon vart. Sedan har vi den fjärde personen med en hörselskada som förmodligen inte hör allt och därmed har svårt att hänga med i diskussionerna - vet inte om det kanske är därför hon sällan uttrycker sina åsikter. Som femte person har vi den övertydliga människan som totalt underskattar människors förmåga att läsa mellan raderna.  Som sjätte och sista person har vi perfektionisten som kan ägna 20 minuter åt att diskutera arbetets titel - ett arbete som inte ens är betygsgrundande....

Eftersom jag inte underskattar människors förmåga att läsa mellan raderna så tänker jag inte bemöda mig med att skriva om min dag utan istället sätta mig framför TVn och vänta på att älsklingen kommer hem...


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: