Hakuna Matata

2007-06-18
11:34:51

Lite lätt uttråkad... /S
Det är sommar och jag har nu varit ledig i ganska så exakt 14 dagar. Jag har längtat efter det här lovet sedan januari då jag började kurserna igen efter jullovet. Men.... måste säga att jag redan börjar bli lite uttråkad...

Det beror främst på att jag inte känner någon här i Karlstad längre direkt... jag har min familj, och utöver det är det bara Pumba och min goding Tobias. Men så är det ju faktiskt så att inte alla är lediga större delen av sommaren. Min kära sambo har ju tänkt tjäna pengar i sommar och jobbar därmed hela sommaren. Pumba däremot är ledig lika länge som mig nästan men har ju besök att tänka på ett antal veckor... och här hemma sitter jag...

Nu kanske man kan tänkas att jag lika gärna hade kunnat stanna i Linköping, men jag är en sådan person som alltid har haft väldigt få, men bra vänner. Och likadant ser mitt liv ut i Linköping, och de vänner jag har där är inte från stan vilket innebär att de liksom mig reser hem under somrarna. En person jag verkligen längtar efter nu är min kära X-kombo Sofia... vore så kul att träffas, har ju faktiskt inte sett henne sen dagen hon flyttade från kollektivet och gav sig ut på sina små äventyr. Sedan har jag andra vänner det var längesedan jag träffade men de bor inte heller här i Karlstad.... Vem vet... man kanske får ge sig ut på en liten besöksturné under sommaren... Den som lever får se...

Igår fick jag i alla fall spendera lite tid med kära Pumba. Vi spenderade kvällen med att prata om all möjlig skit, se på den helskumma filmen "Allt om min buske", och ta en kvällspromenad med vovvarna i regnet. Idag fick hon gå upp tiiiiidigt då hon skulle jobba en dag på Städtjänst för att senare under den riktiga jobbperioden hitta till alla ställen. Även om jag är uttråkad avundas jag henne inte...

Nu ska jag spana lite efter en ny lägenhet i Linköping och sedan blir det nog en promenix med min vovvsing...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: