Hakuna Matata

2013-02-19
12:38:00

"Beautiful, you are one Stupid Bastard" /L
Jag köpte "Beautiful bastard" på iTunes häromdagen. Likt E.L James "Femtio nyanser"-trilogi är även denna en fan fiction av Twilight saga. Boken är skriven av bästisarna Christina och Lauren, tillsammans bildar de författarnamnet Christina Lauren. Skillnaden mot alla dessa kärlekshistorier som toppat boklistorna senaste tiden är att i Beautiful bastard får man också följa hans perspektiv.  
 
Handlingen utspelar sig i Chicago, handlar om MBA praktikanten Chloe Mills och hennes chef Bennett Ryan. Deras relation är spänd och Bennett agerar alltid väldigt bryskt mot Chloe. I hemlighet är han egentligen väldigt intresserad och förtjust i henne, något han själv inte riktigt förstått. En kväll hamnar de i famnen på varanda och detta fortsätter trots att de irriterar sig på varandra. Det eskalerar allt mer och relationen blir svårare att definera när Bennetts mor vill para ihop Chloe med en bekant. Samtidigt sliter Chloe med rädslan av att förlora sitt goda rykte och stämplas som kvinnan som låg med chefen.
 
 
Jag tänkte hela tiden på relationen mellan Elizabeth Bennet och Mr. Darcy i Stolthet och Fördom. Beautiful Bastard känns som en modern version av samma kärlekshistoria. 
Skönt också är att det faktiskt är ett slut i boken, nu för tiden verkar det som att alla dessa lovestories ska massproduceras i trilogier. Det kommer en fortsättning i maj, men som Lucy Dillon så blir handlar det om andra karaktärer man mött i första boken. Vad jag förstår kommer Beautiful stranger handla om av av Chloes bästa vänner.
Absolut läsvärd! Enjoy!
 
Taggar: Bastard, Beautiful, Bok, Bokrecension, Boktips, Christina, E.L James, Fanfiction, Femtio nyanser av honom, Fördom, Författare, Jane Austen, Kärlek, Lauren, Ljudbok, Romantisk, Stolthet, The Twilight Saga, iTunes;

Kommentar:
#1: Sandra

Oh, det lät som att det kanske kan vara något för mig! Jag är dock alldeles för lat och bekväm för att orka mig på engelskan och får hoppas på att en svensk översättning kommer snart...

2013-02-19 @ 15:26:29
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: