Hakuna Matata

2015-06-09
23:17:22

Nytt sikte /S
Efter månaders googlande på frisyrer, brudklänningar, blombuketter och annat som hör bröllop till, så har jag nu efter bröllopet ett nytt sikte när jag googlar runt om kvällarna. Nu har intresset för Selmas nya rum återupptäckts. Selmas rum är husets minsta rum och med en tjej på två år börjar det bli dags att låta en fullstor säng flytta in i hennes rum. Det innebär att mycket av lekytan försvinner, och vi har därför bestämt att hon ska få ta över gästrummet istället som är något större. Men hur det ska se ut är vi (läs jag) ännu inte på det klara med. Jag har varit sugen på att bygga en egen sängstomme med mycket förvaring för att få plats med mer på mindre yta men vet inte om det är något vi vill ge oss på. Därför har vi nu tagit sikte på IKEAS Hemnes dagbädd som jag tycker är så himla fin och som har två lådor under som ger förvaring.
 
Vad gäller tapeter så har jag hela tiden varit inne på en fondvägg med Majvillans blå tapet som heter Körsbärsdalen, superfin verkligen men vet inte hur bra den passar i just det rummet. Så det är vad det googlas på för tillfället :)
 
Förhoppningsvis får vi till ett sängköp till helgen. Det ska bli spännande att se hur nattningarna kommer bli den kommande tiden. Just nu är vi inne i en period där det tagit lite längre tid att somna för henne på kvällarna och det har varit lite ledsamt. Jag räknar därmed att det kan bli en del djupa andetag när hon nu då ska få en säng som hon kan krypa ur hur hon vill, men någon gång måste ju det steget tas och jag saknar verkligen att få mysa ner mig bredvid henne ibland och bara få hålla om henne de där kvällarna när hon inte vill ligga ensam.
 
Googlandet fortsätter i jakt på mer inspiration! Styleroom, Pinterest och Instagram är ju livsfarligt när det kommer till såna här saker :p

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: