Hakuna Matata

2015-01-05
22:13:02

5 januari /S
En endaste dag kvar på det som skulle bli en sådan lång ledighet! Dagarna har verkligen rusat förbi och jag har inte hunnit med för fem öre tyvärr. Innan ledigheten hade vi planer på att renovera gästrummet men dagarna har passerat utan att vi tagit tag i det som behövts inför en sådan renovering och nu är det för sent.
Under ledigheten har vi i alla fall hunnit med några dagar med vinterlek och vinteraktiviteter, stunder med vänner, släkt och familj, möbelshopping i form av fåtölj och fotpall till vardagsrummet osv.
I fredags åkte jag och mina systrar mot Degerfors och deras stora klänningsbutik. Det provades massor och till slut hittade jag en som kändes ok men jag ville fundera vidare innan jag tog något beslut.
 
För att vara säker på mitt beslut så tog jag med mig T nästföljande dag till en liten butik här i stan som jag inte hade några höga förväntningar på, men ack så fel jag hade. Butiken har flera fina klänningar och en del av dem till riktigt bra priser. Eftersom vi valt att ha ett superlitet bröllop med bara familjen följt av middag på restaurang så vill jag inte ha någon jätteklänning med massor av dekorationer (som jag förmodligen valt om bröllopet varit större), men de där allra enklaste klänningarna som jag provade massor av i Degerfors passar helt enkelt inte min kroppsform, så efter peppning från T som påpekade att jag ska välja något jag verkligen vill ha, provade jag två klänningar som båda var jättefina! En med korsettsnörning och drapering över övre delen av klänningen, och en med tyllkjol, hjärtformad ringnin och sydda veck över överdelen.
Snacka om beslutsångest deluxe! Korsettsnörningen trollade verkligen fram en jättefin form och midja och det var en riktigt klassisk brudklänning, men i slutändan var det ändå tyllklänningen jag fastnade för då den var fin men samtidigt med en busig och lekfull känsla. När vi lämnade butiken med kvittot på en betald brudklänning så kändes allt rätt och jag var så nöjd med mitt val.
Nu återstår bara resten av valen :p Ringen är köpt, klänningen är köpt, restaurang är preliminärbokad på två ställen, kyrkan är bokad. Igår försökte jag hitta något ställe som kan lägga smink och håret till en rimlig kostnad, något som inte verkar vara helt lätt då ordet bröllop verkar få alla priser att skena iväg galet mycket. Jag har också börjat leta fotograf och var vi vill styra bröllopsresan åt. Vi har nog landat i att det är en solresa vi vill åka på men med saker att uppleva utöver det. Just nu lutar jag nog mest åt Split, Kroatien. Det verkar vara väldigt fint, och att vi skulle kunna resa direkt från Karlstad är ett stort +.
 
Idag har vi haft föräldragruppen på besök, så himla roligt! Vi har inte sett varandra sedan i slutet av sommaren, och våra godingar har utvecklats massor under denna tid. Från att de knappt stapplade runt i somras, så sprang de nu runt och pratade! Det blev 1,5 h med lite fika ochmycket stoj, lek och en hel del konflikter ;)
Imorgon på vår sista lediga dag tänkte vi åka till badhuset tillsammans!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: