Hakuna Matata

2015-04-27
19:43:22

"Glöm att jag är här..." /S
Herregud vad helgerna går fort nu! De senaste två söndagarna har jag suttit med världens lördagskänsla och verkligen fått påminna mig om och om igen om att jobb väntar dagen efter!
Denna helg avslutades med en date i Stadsparken en solig söndag, med vår bröllopsfotograf! Vi pratade om vad vi var ute efter, vilken plats vi valt och vad vi gör om vädret inte är på vår sida. Slutligen var det dags för en provfotografering där hon fotade lite utifrån vad vi sagt att vi ville ha, för att se om vi förstod varandra rätt.
Det här var första gången i mitt vuxna liv som jag gjorde en sån här fotografering och jag vet inte om det kommer ske så många fler gånger. Det var precis så awkward som jag trodde! "Låtsas inte om att jag är här, var bara naturliga", "Gosa lite med varandra"... Jag skyller ingenting på fotografen som var jättetrevlig och förklarade bra, det handlar bara om att jag själv vantrivs framför kameran, och likaså gör min blivande man. Platsen var dock supervacker då vi fotades bland körsbärsblommen så jag väntar nu med spänning på vad denna lilla provfotografering resulterat i då vi skulle få fem bilder. Kanske fanns det fem guldkorn mitt i allt det där obekväma :p
Miljön var som sagt jättevacker och jag ska verkligen försöka få till en fotosession med vår juvel där, antingen försöka på egen hand eller kalla in svågern om han har tid innan det blommat över eller regnat bort.
Vi följde upp fotosessionen med en sväng på stan där vi lyckades fixa Ts bröllopsklädsel, och han kommer bli sååå snygg!!
Idag hade jag bokat in en klipptid. Jag har för första gången i mitt liv hittat en frisör som jag trivs toppen med på alla sätt och vis. Kostar lite mer än jag egentligen vill betala men det är något jag unnar mig! Eftersom jag trivs så bra med henne så är det även hon som ska göra mig fin på bröllopsdagen både vad gäller smink och hår. Jag har velat fram och tillbaka vad gäller håret men berättade vad jag lutade mest åt och skönt nog var det precis det hon själv ville göra med mitt hår om hon fått välja själv. Så tillsammans kom vi fram till hur det ska se ut ungefär, sen ska jag fundera lite på detaljerna tills det väl är dags.
Det är så skönt då mer och mer börjat falla på plats! Jag har kommit till beslut om att jag vill ha en färgglad bukett och att jag faktiskt ska kosta på mig en riktig brudbukett även om det blir dyrt, så den ska beställas under veckan. Det som återstår är väl musiken i kyrkan... in- och utgångsmusik ska bestämmas och sen är jag lite sugen på att be en tjej sjunga en sång. Jag vet inte vad än men det skulle nog kännas lite mer personligt och en härlig känsla varje gång man hör den låt man än nu väljer, i framtiden. Förslag på sådana låtar tas tacksamt emot då vi inte har någon låt som är vår. Jag älskar ju "All of me" med John Legend men den är ju ganska sönderspelad tyvärr...
 
Så musik är väl nästa projekt att fundera på!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: