Hakuna Matata

2014-09-21
22:35:49

Att ta första stegen /S
Igår snörade jag på mig skorna och gav mig ut på den första riktiga joggingturen efter mitt konditionstest. Klockan drog iväg och hann bli halv sju innan jag kunde gå ut och jag velade lite var jag skulle springa men bestämde mig till slut för rundan i skogen som på något vis är mitt slutmål att ta mig runt till våren springandes. Jag hade planerat att vara seriös och låna Ts träningsklocka och ställa in ett intervallschema men när batteriet i den var död så fick jag hitta på mitt eget schema så det fick bli att springa till varannan låt och gå till varannan (alltså gå ca 3 min varvat med att springa ca 3 min). Det var tungt, riktigt tungt och jag trodde ärligt talat aldrig att jag skulle orka hålla mig till ett sånt schema. Men efter nästan halva rundan kom jag in i det folk kallar andra andningen och helt plötsligt började det gå lättare! Jag tog mig runt den 4,5 km långa rundan helt enligt schemat och kände mig till och så pass pigg att jag körde på en spurt den sista låten!
 
Väl hemma kände jag mig så himla nöjd!! Visst var jag trött men jag kände verkligen att det här målet med att springa 5 km SKA jag klara för det kändes verkligen inte omöjligt. Så nu är mitt mål att få till 3 träningspass i veckan så länge det funkar att springa ute, 2 pass på gymmet och en löprunda på hemmaplan. Det kanske inte blir 5km-rundor varje gång men 1-2km är bra mycket bättre än 0 km så nu ska jag banne mig se till att verkligen nå mitt mål till våren!
 
Den här och nästa vecka blir väl kanske lite utav en utmaning att få till det då det är en vecka med många långa arbetsdagar då jag är mitt i perioden av utvecklingssamtal, och nästa vecka åker T till Stockholm 2 dagar så jag ska rodda hem, barn och vovve själv i 2,5 dygn. Tur att man har fina familjer som kan stötta en lite extra då! Denna gång är det Selmas faster som ställer upp och tar Pepsis ena morgonrunda för att Selma ska slippa gå upp supertidigt.
 
Nu är det dags att sussa - tröttheten är ständigt överhängande just nu så det är välbehövligt!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: