Hakuna Matata

2014-10-27
20:52:52

Långhelg /S
I torsdags kom den första vabdagen! Strax innan lunch fick jag ett samtal från förskolan om att Selma var gnällig och bara ville bli buren, väldigt olikt henne så T fick åka och hämta henne och de fick en dag hemma. Även fredagen tog vi hemma så att hon skulle få chans att komma ikapp då jag tror att det bara beror på att hon är trött efter en intensiv vecka. Idag blev det en ledig dag då jag tagit en föräldradag. T är iväg på kurs och jag var less på att försöka ändra om schemat, hitta barnvakt och promenadhjälp till vovven så därför fick det bli en ledig dag och det har varit så mysigt! Vi började dagen lite onödigt tidigt för mammans smak, men å andra sidan hann vi med mycket kul! Vi började dagen med en playdate med S och hennes Filip. Det blev någon timmas utomhuslek innan vi gick in och fikade fram till lunch och sovdags. När hon väl vaknade var klockan inte särskilt mycket och med 3,5 dag på hemmaplan hade lilltjejen fortfarande massor av energi, och pappan kommer inte hem förrän imorgon kväll så vi packade ihop grejer och åkte mot badhuset! Så fort jag nämnde ordet bada lyste hennes ansikte upp och hon sa "båda" konstant från det att jag nämnde det, heeeela vägen i bilen tills vi var framme och väl i bassängen och lekte. Det första hon gjorde när vi gick utanför entrén var att peka på tjärnen precis utanför och med ett stort leende började om, "båda"! Med andra ord, en väldigt lyckad utflykt :)
 
Väl hemma var åtminstone jag väldigt trött efter dagens bravader! Det blev liten mysstund i soffan efter maten innan det var dags att sova och nu sitter jag här med en härlig känsla i kroppen efter en fin dag tillsammans med min dotter. Under hela hösten har T jobbat 80% och till våren är det min tur att få gå ner i tid och jag kommer att vara ledig varje onsdag till och med juni! Det ska bli underbart att få ett break från jobbet mitt i veckan, och få en dag tillsammans med min dotter på egen hand där vi bara ska passa på att vara tillsammans och göra roliga saker som man kanske är dålig på att ta sig tid till att göra annars.
I övrigt funderar vi på andra roligheter till våren så som att eventuellt åka på en resa på tu man hand till New York! Vi är riktigt sugna båda två men det är mycket pengar så det krävs noga eftertanke och räknande för att se att det är något vi verkligen har råd med utan att ta alltför mycket av våra sparpengar. Men det vore verkligen fantastiskt roligt då det är så längesen vi var utomlands! Men vi får väl se :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: