Hakuna Matata

2014-11-12
08:38:43

Uppladdning /S
Idag är det den 11 november och det betyder att vi snart är inne i december och julmånaden! Jag hatar att vara ute i sista stund och har därför sen någon vecka tillbaka börjat fundera över julklappsinköp och önskningar men som vanligt är det allt annat än lätt och jag vill gärna ha många förslag på vad man kan köpa och vad man kan önska sig!!!
 
Vi har bestämt oss för att köpa en spis till Selma från oss och jag ska verkligen försöka att nöja mig med det då hon redan har så mycket saker, kommer få saker av andra och vi har en hel del sparmål detta år så det gäller att försöka hålla i slantarna lite. Sen är det väl lite grytor och sånt man kan komplettera hennes önskelista med.
 
Till mig själv har jag bara kommit på lite lite grann. Än så länge står boken "med känsla för barns självkänsla", en elektrisk fotfil och ett diskborstställ till min lilla Cult Design-samling i köket, på min önskelista.
 
Vad jag ska hitta på till T har jag verkligen ingen aning om! Det är lika svårt varje år, och ännu svårare i år när vi som sagt ska försöka att spara pengar så det gäller att tänka sig lite för vad man köper. Alla förslag mottages tacksamt!
Vid ett svagt tillfälle funderade jag på om vi skulle skippa att köpa klappar till varandra och istället investera i en ny kamera till familjen men jag vet inte. Vi är otroligt dåliga på att överraska varandra med gåvor i vardagen, därför känns det ganska viktigt att ge varandra någon liten överraskning åtminstone vid jul.
 
Det här året är ganska kännbart ekonomiskt då vi under året köpt ny bil och ny soffa, och just nu har vi hantverkare här som byter ut vårt ventilationssysystem, vi har varit föräldralediga och vi har ökat våra amorteringar på huset. Det kostar verkligen att bo i hus då risken för oförutsedda kostnader är så mycket större och oftast är prislappen ganska saftig för dem. Men det är fortfarande värt det alla dagar i veckan :)
Nästa oförutsedda utgift kom redan igår när T skulle läggfa tillbaka allt i klädkammaren efter att ha tömt den för hantverkarnas skull, och allt helt plötsligt kollapsade! Så idag/imorgon ska vi väl kika på inredning till den. Från början hade vi nog tänkt köpa en likadan trådställning med backar men nu funderar jag på om vi inte ska investera i lite rejälare inredning kanske, men det tål att tänkas på!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: