Hakuna Matata

2014-06-20
00:20:12

Tystnad!! /L
Finns det någon förälder där ute som inte provar med allt för att få ungen att säga det magiska ordet "mamma" (eller "pappa")? 

Tänk vad jag tjatade på lilleman. Kan du säga mamma? MAMMA? Säg mamma! Ja, mamma! 

Herregud så dum jag var. 

Att jag inte njöt mer av stillheten.

Idag hör jag mamma 750.985 gånger om dagen. 

Det är ett konstant SURR av ett substantiv. Det första och sista jag hör om dagarna.

1: Mamma vakna!
2: Mamma, jag vill ha!!!
3: Mamma vad e de?
4: Mamma vad håller du på meee?!
5: Mamma, mamma, mamma, mamma....mamma.....mamma....

Så när lillan sitter tyst och bara observerar världen, främst sin storebror så njuter jag för det är bara en tidsfråga innan det är dubbelt med mamma här hemma.

Grämer mig lite faktiskt. Det går inte att stänga av!

Men det lustiga är att så fort jag är ifrån honom så saknar jag det genast. Då är ordet mamma det enda jag vill höra.
Taggar: barn, föräldraskap, mamma, pappa;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: