Hakuna Matata

2014-06-08
18:22:22

Strandfördriv 2014 /L
Tänkte tipsa om två full poängare i bokvärlden som jag bara älskar!
 
Det dessa två författare har gemensamt är deras fantastiska skrivförmåga. Colleen Hoover skriver vackert. Jag skulle seriöst ge min högra arm för att kunna skriva historier med sån känsla. Jag rekommenderar att ni läser vilken som helst av hennes böcker faktiskt(, men jag rekommenderar på orginalspråket engelska.)
Jenn Coocksey är väldigt rolig och är magisk när det kommer till dialoger mellan karaktärerna. Men framförallt rolig.
 
Maybe someday av Colleen Hoover
22-åriga Sydney Blake har ett bra liv med college, jobb, bästa kompisen Tori och fantastiska pojkvännen Hunter. Men allt ändras när hon upptäcker Tori och Hunter ihop. 
Sydney faschineras av sin granne Ridge och ser gärna till att placera sig på balkonen för att lyssna när han spelar sin gitarr. Och Ridge kan inte ignorera Sydney heller som blivit hans musa. 
Ridge blir räddningen i Sydney oväntade triangeldrama och en vänskap växer fram. Men ju mer de umgås desto starkare blir känslorna och det hela blir inte lättare av en tredje part som gör steget vidare omöjligt.
 
Maybe someday är ett triangeldrama där du älskar alla tre parter (vilket jag aldrig varit med om tidigare). Boken är så bra skriven, spännande, dramatisk, romantisk och ångestframkallande.
 
 
 
Shark bait av Jenn Cooksey
15-åriga Cami ska börja high school efter att ha blivit hemskolad av sin cancersjuka mamma hela sitt liv. Redan första dagen träffar hon sin framtida bästa vän Kate och killen som hon boken igenom refererar som "pappan till sina barn" Tristan. Tristan tillhör eliten och är inte bara populär men har också ett manhore-rykte. Tillsammans med Kate försöker hon hitta vägen till hans hjärta. Problemet är bara att han först faktiskt ska se henne också.
 
Shark bait är humoristisk och realistisk. Oftast är problemet med böcker där karaktärerna är unga att jag har svårt att relatera till dem. Men Cami är mogen, rolig och en karaktär man älskar att följa. Boken skildrar det att bli kär för första gången så realistiskt. Man kommer själv ihåg hur man sökte killen i lunchsalen och skvallrade med kompisar. Shark bait är första delen av en tre och jag ska läsa dem snarast!
 
 
Taggar: Bok, Bokrecension, Boktips, Colleen Hoover, Jenn Cooksey, Maybe someday, Shark bait;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: