Hakuna Matata

2014-06-11
18:02:57

Otrogenhet /L
För några månader sedan fick vi en invitation till ett bröllop till en av J:s vänner. När datumet närmade sig ställdes bröllopet in för brudgummen var tydligen inte redo trots allt. När J träffat honom efteråt lät det som paret fortfarande var vänner och frid och fröjd... 

Så visar det sig att så var inte alls fallet när J och hans vänner sitter på puben och tar en öl. (Ex-brudgummen var inte med men hans bror.)
In kommer en mycket arg ex-brud som kräver att få höra från sin fd svåger och ex vänner varför ingen utav dem berättade vilket otroget svin deras vän egentligen är. Där satt några killar med slappa hakar för detta kom som en chock även för dem. Det har nämligen kommit fram från säkra källor att brudgummen varit otrogen. Med flera olika. Upprepade gånger. I deras säng. Medan bruden jobbade. 

Det enda J kunde trösta henne med var ju att det var tur att hon i alla fall inte fick veta detta efter de gift sig! 

Så nu finns det en väldigt söt och snäll tjej därute med totalt krossat hjärta. Hur tar man sig vidare efter något sådant?

Som ni säkert vet älskar jag att läsa böcker. Och författare älskar att skriva om kvinnor vars hjärtan är eller blir krossade. Personligen har jag superduper svårt med böcker där hjärtat krossas på grund av otrogenhet men sedan förläts och de "lever lyckliga i alla sina dar". Anledningen är att jag kan inte för fem öre relatera till detta. Jag kanske skulle efter en lång tid kunna förlåta men jag skulle aldrig glömma därav aldrig kunna fortsätta leva med en sån person. 

Jag läste om skandaldrottningen Jordan (ni vet hon med stor hylla och som är känd för att vara känd) hur hennes make krossat hennes hjärta genom otrogenhet. Men det stoppade liksom inte där. Han var otrogen med hennes bästa vän dessutom. Men det stoppade inte där heller. Han var otrogen över en längre tid med bästa vännen. Men det stoppade fan inte där heller. Jordan är dessutom höggravid. Det måste seriöst vara det ultimata sveket. Nja, möjligen om det var en släkting istället för vän. Det är nog värst.

Jag har aldrig förstått mig på vänner som kan se på vänners pojkvänner/flickvänner med attraktion. Visst, man kan se att de ser bra ut men jag skulle aldrig för mitt liv tända på någon som min vän varit med ännu mindre i ett förhållande. Det sägs ju att man har sex med alla ens partners partner på grund av hur längre bakterier jadajada finns kvar efter samlag. Det skulle alltså innebära att du har sex med din vän. Och hur fina vänner jag än har så är det ett big fat NO. 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: