Hakuna Matata

2014-01-06
21:06:44

Texaskött /S
I fredags var jag och T BF (barnfria)! Vi kallade in mormor och morfar som barnvakter och begav oss ner på stan där första stoppet var hos J&F där vi dela på en vinflaska och uppdatera varandra om vad som hänt sedan vi senast sågs innan vi gick vidare till Texas Longhorn, en köttrestaurang som numera är en av mina favoriter. Där mötte vi upp ytterligare en kompis innan vi beställde in mat och pratade bort några timmar innan ena barnvakten agerade taxi och plockade upp oss. Jag som älskar kött njöt av att se en meny med i stort sett bara kötträtter! Den här gången föll valet på en ryggbiff och den var sååå god! Det var nog den godaste köttbit jag ätit!!
Tyvärr var det väl ingen vidare mysrestaurang med någon romantisk feeling men den passade bra för ett kompisgäng så som vi var nu.
 
Jag var lite nojig över att lämna över nattningen av Selma då jag ärligt talat trodde att hon skulle skrika av trötthet större delen av kvällen om någon annan la henne. Men jag fick rapport om att de hade läst två böcker, gett henne välling och buffat lite på henne tills hon somnade gott så det hade gått galant - oroade mig helt i onödan!
Det känns skönt att ha den där första barnvaktsgången avklarad. Vi har ju varit borta förr men det är första gången sen hon börjat sova i egen säng vilket blir lite annorlunda.
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: