Hakuna Matata

2014-01-22
11:59:19

Full fart /S
Efter en mysig helg som innehöll middag och bio på stan på fredagen, mys med övernattning i sommarstugan på lördagen och babysim och gym på söndagen så började jag och Selma den nya veckan med en lugn dag hemma med lite promenad, och en tur till Bergvik där vi letade present till lilla Ella.
Igår blev det lite mer fart då små och stora vänner kom på besök. Det är verkligen kul att ses och följas åt, att inte bara få följa utvecklingen av sin egen bebis utan även andras. Det märks tydligt att de börjar bli större och deras personligheter blir mer och mer färgstarka. Igår var det tydligt att det finns åtminstone två små damer med humör och fart i, och den ena tillhör mig! De har börjat upptäcka leksaker, och framför allt att ANDRA har leksaker som alltid är mer spännande än den man själv håller i för tillfället, och det var flera gånger som små bråk fick avstyras mellan de heta damerna som i rasande tempo ålade sig fram för att sno åt sig leksaker.  Den enda herren i sällskapet blev faktiskt lite rädd vid flera tillfällen då de var så himla på.
Till slut tog energin slut för alla barn, och för att vara ärlig, även hos mammorna efter att ha jagat bebisar och avstyrt bråk i någon timma, så vi vinkade tack och hej för idag och begav oss på en promenad.
Att det är mera pass nu märktes även under morgonen då jag hörde hur det stönade och stånkades och får se att Selma halvt om halvt ligger på hyllan under soffbordet!
 
Idag har vi en planerat en sväng till öppna förskolan! Det ska bli mysigt då vi inte varit där sedan innan jul. Jag tycker alltid det är lite kul att se hur Selma beter sig i nya miljöer med nya människor. Nu har vi ju varit på öppna förskolan flera gånger men det är ändå inte så ofta, och ju äldre hon blir, ju mer rör hon sig på egen hand och upptäcker nya leksaker och nya ansikten!
 
Nästa vecka blir det två nya ansikten till för henne! Jag har nämligen bjudit hit en gammal klasskompis som jag inte umgåtts med på... ja vad kan det vara...15år? Hon har i alla fall en liten pojke som är i stort sett jämngammal med Selma, så jag bjöd in dem på playdate nästa vecka. Får väl se om det blir en engångsgrej eller om man lär känna varandra på nytt kanske. Även om jag i grund och botten är samma människa som då, så har man ju förändrats en hel del, och jag räknar med att hon kanske gjort det samma så det är ju verkligen som att lära känna en ny människa trots att vi har en gemensam historia!
 
På tal om något helt annat så väntar ett pass på gymmet idag. Jag är så  nöjd då det just nu går väldigt bra! Jag har i stort sett slutat med godis och det har faktiskt inte varit några större problem med det konstigt nog! Sen mitt första pass på gymmet så har jag faktiskt kommit iväg 2 ggr/veckan och det har varit roligt, riktigt roligt, och jag har känt ett sug efter att utmana mig själv vad gäller vikter och ett sug efter att lägga till fler övningar. Som en biverkan av detta står nu vågen på - 2,5 kg efter den här första månaden! En månad är ju ingenting i sammanhanget men jag väljer att se positivt på det hela och njuta av att det går bra, sen får jag väl ta det som det kommer och försöka att komma ihåg den här känslan när det börjar kännas motigt.
 
I övrigt så har jag börjat känna av ett ressug! En del av mig säger att det inte är läge att resa någonstans, varken ekonomiskt eller projektet att resa med småbarn, men andra delen av mig säger att det är ju ett perfekt läge då Selma är så pass liten att hon än så länge trivs bra i vagnen, och det kostar dessutom i stort sett ingenting extra för henne, och ju längre man väntar desto närmare kommer man tiden då man kanske börjar tänka på syskon och DET känns ju som ett ännu större projekt.

Men vi får väl se, det som främst talar emot det är pengarna då det är mycket annat just nu! Först på listan står en bil som vi nu seriöst börjat leta efter. Vi har kommit fram till att en Ford Mondeo från 2011 och framåt står som favorit på vår lista och därefter står det nog en v70 från 2009 och framåt. Tyvärr är ju kanske inte Forden jättevanlig så det verkar inte komma ut så många bilar just nu. Men vi ger det någon månad innan vi ger upp och siktar in sökandet på en v70 som det finns betydligt fler av!
 
http://www.autohit.cz/files/catalog/vizual/29749_viz.jpg
Yes, please!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: