Hakuna Matata

2014-02-15
09:19:58

Jennifer L. Armentrout /Ll
Gillar du Stephenie Meyers  så kan jag nästan garantera att du kommer gilla Jennifer L. Armentrout.
Armentrout har två populära serier som jag läst.
 
Lux-serien:
Min personliga favorit! Serien börjar med boken Obsidian där Katy flyttar till en småstad med sin mamma efter pappans bortgång. Grannarna visar sig vara syskonparet Dee och Daemon Black. Katy och Dee blir snart bästa vänner men Daemon är allt annat än trevlig. Tyvärr är han också supersnygg, superpopulär och supersvår att förstå sig på. 
Katy inser att det är något speciellt med grannarna, de är annorlunda, de är utomjordingar.
 
Serien handlar om Katy och Daemons kärlek men övergår sedan till en överlevnadskamp då myndigheterna vill hålla styr på jordens utomjordingar. Samtidigt blir det allt svårare att veta vem man kan lita på!
Lux-serien är spännande och beroendeframkallande! Detta är en serie jag rekommenderar!
 
 
 
Covenant-serien:
Covenant-serien handlar om Alex. Hennes mor var hematoi (ättling från gudarna) och pappan människa. Detta gör att hon har två val i livet. Antingen bli tjänare till andra hematoier eller bli en sentinel (krigare vars uppgift är att döda demoner). Inte nog med att framtiden är orättvist och grym men självklart förälskar sig Alex i hematoien Aiden, en kärlek som är starkt förbjuden och olaglig. 
 
Convenant-serien påminner lite om Suzanne Collins The hunger games. Jag tyckte serien började bra men efter vart blev den långrandig. Så pass utdragen att jag hittills inte läst klart sista delen Sentinel. Men fortfarande läsvärd.
 
 
Taggar: Covenant-serien, Daemon Black, Jennifer L. Armentrout, Lux-serien, Stephanie Meyer, Suzanne Collins, The Twilight Saga, The hunger games;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: