Hakuna Matata

2014-08-29
19:59:18

Nystartskänsla /S
Nu har jobbet kommit igång på allvar, lilla fröken är inskolad i sin verksamhet, och jag har försökt sparka igång träningen igen efter tre månaders uppehåll. Två träningstillfällen har jag bakom mig och jag fick en kickstart då jag vågade mig på det otroligt fruktade löpbandet en kväll när gymmet var näst intill folktomt. Jag har inte vågat testa det i rädsla för att ramla, men efter en stund på bandet började jag känna mig hyfsat avslappnad och jag vågade prova på en stunds löpning i intervaller. Jag blev så pepp av det att jag nu har satt mitt nya träningsmål - ingen viktnedgångshets denna gång, utan ett konkret mål fokuserat på en dröm om att kunna springa en runda på hemmaplan. Så mitt nya mål är att få upp min kondis så pass mycket att jag klarar av att springa den fina 5 km rundan här i vår skog när våren kommer! Det är verkligen inget omöjligt mål, och vissa skulle säkert säga att det är ett superenkelt mål - men för mig som aldrig sprungit längre än 2,5-3 km i vuxen ålder, känns det verkligen som ett tufft mål, men något som jag verkligen vill! Jag tänker att jag borde orka springa 5 km på löpbandet vid årsskiftet men vi får väl se... jag hoppas löpbanden kommer fortsätta att vara lediga under hösten på mina träningskvällar så att jag verkligen kan komma igång.
 
Jobbet är som sagt också igång men jag känner mig lite halvdepp då jag hade hoppats på att känna av en nytändning nu efter semestern med nya barn, jobba med kollegor jag inte jobbat med tidigare o.s.v. men bara tre veckor in så känner jag mig... less och ganska oengagerad. Kanske kommer den där nytändningen efter hand eller också är det dags att på allvar börja fundera på om jag ska försöka slå mig in på någon annan bana...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: