Hakuna Matata

2014-04-02
20:35:17

Igång /S
Halva första arbetsveckan avklarad!
Det var inte fullt så hjärtslitande att behöva vinka hejdå till min lilltjej första morgonen som jag väntat mig. Väl på plats kände jag mig ganska bortkommen då det mesta har ändrats sedan jag lämnade stället - delvis ny personal, nya barn, omfördelning av åldersindelningpå avdelningarna, stora förändringar i innemiljön, ett stort steg framåt har tagits i vår profil med lekpedagogik, en pedagogik jag inte känner att jag är jätteinsatt i även om jag läst och fått mycket berättat för mig. Jag märker också att jag tappat några av de där förmågorna man utvecklar så som att bli oerhört effektiv och snabb, att lyckas se hela rummet trots att man är helt inne i en aktivitet, och att ha en känsla för barnen omkring mig - att veta var i stort sett hela barngruppen är utan att ständigt behöva gå runt och räkna dem. Det är väl sånt som jag snart kommer in i igen såklart!
 
Även om det trots allt känns okej att vara tillbaka på jobbet så kan jag knappast påstå att jag föredrar jobbet framför de härliga dagarna jag haft som föräldraledig. Jag avundas verkligen T som får äta frukost varje dag med vår dotter, göra upp playdates med andra och allmänt mys på hemmaplan.
Jag får väl istället ta sikte mot sommaren och semester :p
 
Idag var första dagen jag kände mig riktigt, riktigt trött när jag kom hem. Med pepp från T lyckades jag till slut släpa mig iväg mot badhuset. Allra helst hade jag velat köra ett pass på gymmet men sedan någon vecka tillbaka har jag haft ont i halsen. Väldigt irriterande då  man aldrig ska träna med halsont, men jag vågar inte låta det gå alltför lång tid utan träning då jag är så rädd att komma av mig helt! Så istället fick det bli 45 minuter i bassängen. Jag inbillar mig att simning inte räknas som träning på det sättet.
 
Nu blir det en lugn kväll i soffan innan det är dags att sussa och ladda för en långdag på jobbet imorgon!
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: